انتقاد از نمایندۀ امریکایی بخاطر حمایت از سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی

استیو کینگ، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا (تصویر آرشیوی)

یکی از نمایندگان کنگرۀ امریکا به دلیل تمجید از سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی با انتقادهای گسترده مواجه شده است.

استیو کینگ، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا، یکشنبه در پیامی در توییتر خرت ویلدرز را به دلیل دیدگاه‌های ضدمهاجرتی‌اش ستوده بود.

نماینده ایالت آیووا نوشت: «ویلدرز می‌داند که سرنوشت ما وابسته به فرهنگ و جمعیت است.»

این مقام امریکایی در اظهاراتی که نشان‌دهندۀ مخالفتش با پذیرش مهاجران در ایالات متحده و اروپا بود، خاطر نشان کرد: «ما نمی‌توانیم تمدن‌مان را با فرزندان دیگران احیاء کنیم.»

این اظهارات با انتقادهای شدید مقام‌های امریکایی مواجه شده است.

بیل کریستول، تحلیلگر برجستۀ امریکایی، گفت: «آیا بیان این نکتۀ آشکار که تاریخ امریکا دربارۀ احیای خودمان با فرزندان دیگران بوده است، ارزش دارد؟»

خرت وایلدرز، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

هاوارد دین، فرماندار پیشین ایالت ورمونت، با انتقاد از کینگ افزود این نمایندۀ جمهوری‌خواه «یک نادان به تمام معناست که هیچ کس او را جدی نمی‌گیرد.»

کارلوس کوربلو، نمایندۀ حزب جمهوری‌خواه در ایالت فلوریدا، که کوبایی‌تبار و هم‌حزبی استیو کینگ است، خود را یک «همکار نگران» توصیف کرد و افزود: «منظور شما دقیقاً چیست؟ آیا من نیز در زمرۀ فرزندان دیگران هستم؟»

کینگ یکی از حامیان پروپاقرص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، است و منطقه‌ای از ایالت آیووا را نمایندگی می‌کند که در آن حمایت از حزب جمهوری‌خواه چشمگیر است.

کینگ پیش از این نیز از سیاستمداران افراطی اروپایی حمایت کرده بود. وی ماه گذشته بعد از دیدار با مارین لو پن، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، پیام مشابهی را در توییتر منتشر کرده بود.

این نمایندۀ جمهوری‌خواه در سپتامبر 2016 نیز در توییتی که با عکس خودش و وایلدرز همراه بود، نوشت: «خودکشی فرهنگی از طریق دگرگونی بافت جمعیتی باید پایان یابد.»

ویلدرز وعده داده است بعد از آنکه حزب آزادی وی دولت بعدی را تشکیل دهد، اسلام را از هلند محو خواهد کرد. این سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی همچنین از قصد خود برای بستن مساجد و ممنوع کردن فروش قرآن در کتابفروشی‌ها خبر داده بود.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku