News   /   اروپا   /   تلگرام

ویدئو: پرچم هلند در استانبول پایین کشیده شد

نصب پرچم ترکیه بر فراز ساختمان کنسولگری هلند در استانبول

در پی افزایش تنش‌های دیپلماتیک میان ترکیه و هلند، معترضان پرچم کنسولگری هلند را در استانبول پایین کشیده و آن را با پرچم ترکیه تعویض کردند.

به گزارش رسانه‌های محلی، روز یکشنبه پرچم کنسولگری هلند به مدت یک ساعت با پرچم ترکیه عوض شد.

یکی از معترضانی که مقابل کنسولگری هلند تجمع کرده بودند، با وجود ممانعت مأموران پلیس‌ توانست از دیوار کنسولگری بالا برود و پرچمی را که روی سقف بود، عوض کند.  

بر اساس گزارش‌ رسانه‌های ترکیه، اعتراض‌ها در مقابل ساختمان کنسولگری ادامه دارد.

شنبه‌شب نیز تظاهرات عظیمی در اعتراض به اقدامات هلند در قبال ترکیه در مقابل همین ساختمان انجام شد که به تعطیلی موقت کنسولگری هلند به دلایل امنیتی انجامید.

این اعتراضات در حالی انجام می‌شود که لایحۀ اصلاحات قانون اساسی ترکیه که زمینه را برای افزایش اختیارات اردوغان فراهم می‌کند، قرار است 16 آوریل 2017 میلادی (27 فروردین 1396) در یک همه‌پرسی به رأی گذاشته شود .

تنش‌ها میان دو کشور پس از آنکه هلند از ورود هواپیمای حامل وزیر خارجۀ ترکیه به این کشور ممانعت کرد، افزایش یافته است.

مارک روته، نخست‌وزیر هلند، روز شنبه گفت درخواست ترکیه برای برگزاری اجتماع گستردۀ انتخاباتی موجب شد تا با ورود هواپیمای حامل مولود چاوش‌اوغلو، وزیر امور خارجۀ ترکیه، به این کشور اروپایی مخالفت شود. سپس مقامات هلندی از ورود فاطمه بتول کایا سایان، وزیر خانواده و امور اجتماعی ترکیه،‌ به کنسولگری این کشور در روتردام جلوگیری کردند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که آنکارا تهدید کرده بود اگر دولت هلند سفر چاوش‌اوغلو را به آمستردام لغو کند، تحریم‌هایی علیه این کشور در نظر خواهد گرفت.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، از این تصمیم هلند انتقاد کرد و گفت این اقدام یادآور اقدامات نازی‌ها است و آنکارا اقدام متقابل انجام خواهد داد.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku