News   /   گوناگون   /   تلگرام

ویدئو: پیروزی شگفت‎آور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا

در یک مسابقۀ شگفت‌آور و کم‌سابقه در تاریخ فوتبال، تیم بارسلونای اسپانیا در لیگ قهرمانان اروپا در دقیقۀ 95 ششمین گل خود را به تیم پاری سن ژرمن زد و به مرحلۀ بعد صعود کرد.

تیم بارسلونا که طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد، پیشتر در شکستی سنگین با نتیجۀ 4-0 از پاری سن ژرمن در پاریس عقب افتاده بود.

این شکست امید بسیاری از طرفداران این تیم بزرگ را ناامید کرده بود، اما لوئیس انریکه، مربی بارسا، در نشست خبری پیش از دیدار برگشت، با اعتماد به نفس گفت: «اگر پاری سن ژرمن موفق شد چهار گل بزند، ما هم می‎توانیم.»

در دقایق ابتدایی این مسابقه لوییس سوارز اولین گل بارسا را وارد دروازه کرد و در لحظات انتهایی نیمۀ اولِ این مسابقه، پاری سن ژرمن یک گل به خودی به بارسایی‎ها هدیه کرد.

لیونل مسی در اوایل نیمۀ دوم، سومین گل بارسا را از روی نقطۀ پنالتی به ثمر رساند، اما مسابقه از زمانی روندی دراماتیک به خود گرفت که ادینسون کاوانی نخستین گل پاری سن ژرمن را وارد دروازه کرد.

طرفداران بارسا می‌دانستند اکنون تیم محبوبشان می‌بایست 6 گل به ثمر برساند تا بازگشت به لیگ قهرمانان ممکن شود.

زدن سه گل در دقایق باقی‌مانده برای بسیاری از فوتبال‌دوستان امری غیرممکن به نظر می‎رسید و همین موضوع نفس طرفداران بارسا را در سینه حبس کرده بود.

نیمار در دقیقۀ 88 بازی با یک ضربۀ ایستگاهی گل چهارم را زد، اما زمان باقی‎مانده چیزی جز شکست را پیش روی هواداران بارسا نمی‏‎گذاشت.

در دقایق تلف‎شدۀ بازی، نیمار گل پنجم را از روی نقطۀ پنالتی به ثمر رساند و بارسایی‌ها یک قدم تا پیروزی فاصله داشتند.

در نهایت سرخیو روبرتو که تازه وارد زمین شده بود، در دقیقۀ 95 بازی، معجزه‎‏ای را برای هواداران بارسا رقم زد و ششمین گل را وارد دروازه کرد.

این پیروزی عجیب و شگفت‎آور که رسانه‎های جهانی از آن به عنوان «پیروزی تاریخ‌ساز»، «معجزه در نیوکمپ»، «بازگشت تاریخی» و «پیروزی غیرقابل باور» یاد کرده‎اند، بار دیگر جهان را با زیبایی‎ها و هیجان غیرقابل وصف دنیای فوتبال روبرو کرد. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku