News   /   اروپا

تیم فوتبال بارسلونا لالیگای اسپانیا را فتح کرد

خوشحالی بازیکنان بارسلونا پس از به ثمر رساندن گل دوم مقابل گرانادا؛ 25 اردیبهشت 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا در هفته پایانی رقابت‌های لالیگا، با برتری 3 بر 0 مقابل گرانادا، یک بار دیگر قهرمان این رقابت‌ها شد.

رقابت برای قهرمانی در هفته پایانی فوتبال لیگ اسپانیا میان 2 تیم بالای جدولی بارسلونا و رئال مادرید جریان داشت؛ بارسلونا با این پیروزی مجموع امتیازات خود را به 91 رساند و قهرمان این فصل لالیگا لقب گرفت. رئال نیز با کسب 90 امتیاز در رتبه دوم قرار گرفت.

بارسلونا در این دیدار موفق شد با نتیجه 3 بر صفر گرانادا را پشت سر گذارد؛ گل‌های بارسلونا را در این دیدار لوئیس سوارز در دقایق 22، 38 و 86 به ثمر رساند.

در دیگر دیدار حساس شنبه شب نیز که همزمان با مسابقه میان بارسلونا و گرانادا برگزار شد، رئال مادرید موفق شد با 2 گل کریستیانو رونالدو، دیپورتیوو لاکرونیا را پست سر گذارد.

تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا که در سال 1899 تاسیس شده است، پس از رئال مادرید دومین تیم پرافتخار اسپانیاست. بارسلونا تاکنون 24 قهرمانی در لالیگا، 26 قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی)، و 11 قهرمانی در سوپر جام اسپانیا به دست آورده است.

تیم فوتبال رئال مادرید با وجود شکست دیپورتیوو لاکرونیا نتوانست عنوان قهرمانی لالیگا را به دست آورد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئال مادرید تاکنون موفق به کسب 32 قهرمانی در لالیگا، 19 قهرمانی در کوپا دل ری و 9 قهرمانی در سوپر جام اسپانیا شده است.

لوئیس سوارز مهاجم بارسلونا به چندین سال آقای گلی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در لالیگای اسپانیا پایان داد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

همچنین در جدول گلزنان نیز سوارز، رونالدو و لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا به ترتیب با 40، 35 و 26 گل در رده‌های اول تا سوم جای گرفتند.

سوارز بدین ترتیب توانست به چندین سال آقای گلی مسی و رونالدو پایان دهد و خود این عنوان را در لالیگا به دست آورد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku