News   /   گوناگون   /   تلگرام

ویدئو: طرفدار خردسال افغانِ لیونل مسی بالاخره با او دیدار کرد

پسر کوچک افغانستانی که سال گذشته با بر تن کردن یک کیسۀ پلاستیکی به شکل پیراهن شمارۀ 10 تیم ملی آرژانتین به شهرت جهانی رسید، بالاخره با لیونل مسی، فوتبالیست مشهور آرژانتینی دیدار کرد.

این دیدار روز سه‌شنبه (23 آذر) در دوحۀ قطر و پیش از بازی دوستانۀ تیم بارسلونای اسپانیا مقابل تیم الاهلی عربستان صورت گرفت.

این کودک افغان در هنگام حضور مسئولین و بازیکنان تیم بارسلونای اسپانیا در فدراسیون فوتبال قطر برای نخستین بار در آغوش مسی قرار گرفت و سپس در ورزشگاه الغرافۀ دوحه در لحظات پیش از آغاز بازی دوستانۀ الاهلی و بارسلونا دست در دست مسی در ورزشگاه قدم زد.

این پسربچه پیش از آغاز بازی آن‌‌قدر در زمین بازی ماند که درنهایت داور بازی وی را بغل و به خارج از چمن ورزشگاه منتقل کرد.

مرتضی احمدی، پسربچۀ 5 سالۀ افغانی بود که تصاویر فوتبال بازی کردنش در روستایی در افغانستان اواخر سال گذشته در شبکه‌های اجتماعی بارها بازنشر شد.

مرتضی، کودک 5 سالۀ افغان با یک کیسه پلاستیکی برای خود پیراهن ستارۀ فوتبال جهان را ساخت. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

علت توجه به این تصاویر آن بود که خانوادۀ مرتضی که نتوانسته بودند پیراهن واقعی مسی را برای او تهیه کنند، پیراهنی از یک کیسۀ پلاستیکی راه‌راه آبی و سفید برای وی آماده کردند و روی آن نام مسی و شمارۀ 10 پیراهن تیم ملی آرژانتین را با ماژیک ثبت کردند.

مرتضی که اهل منطقۀ جاغوری در ولایت غزنیِ افغانستان است، بهمن‌ماه سال گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران بین‌المللی گفته بود آرزوی دیدار با مسی را دارد.

فدراسیون فوتبال افغانستان پیراهن لیونل مسی در تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا را به کودک 5 سالۀ افغان هدیه کرد. (13 بهمن 1394- عکس از رویترز)

سال گذشته امکان این دیدار فراهم نشد، اما مسی پیراهن تیم فوتبال بارسلونا را برای مرتضی فرستاد.

فدراسیون فوتبال افغانستان بهمن سال گذشته از این کودک 5 ساله دعوت کرد تا با تیم ملی جوانان افغانستان در کابل، پایتخت این کشور فوتبال بازی کند و پیراهن مسی به وی هدیه شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku