News   /   آمريکا   /   تلگرام

سخنگوی اوباما: ادعاهای ترامپ درباره شنود از وی ساختگی است

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، اتهام‌های مربوط به شنود مکالمه‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، را در دوران پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری رد کرده است.

کوین لوئیس، سخنگوی اوباما، روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یکی از قوانین اصلی دولت اوباما این بود که هیچ یک از مقام‌های کاخ سفید در تحقیقات مستقلی که وزارت دادگستری انجام می‌دهد، دخالت نکند.»

لوئیس ادامه داد: «در قالب این قانون، نه اوباما و نه هیچ یک از مقام‌های کاخ سفید هرگز دستور نظارت بر هیچ شهروند امریکایی را نداده‌اند. هرگونه اظهارنظر دیگر کاملاً غیرواقعی است.»

ترامپ صبح شنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشته بود: «وحشتناک است! همین حالا مطلع شدم که درست قبل از پیروزی، اوباما مکالماتم را در برج ترامپ شنود می‌کرده است. چیزی پیدا نکردند.»

رئیس‌جمهور امریکا افزود: «اوباما چه قدر سطح خودش را پایین آورده که تلفن مرا در دورۀ بسیار مقدس انتخابات شنود می‌کرده است. این در حد نیکسون - واترگیت است. چه آدم بد (یا مریضی!).»

تصویری از پلاکارد کاریکاتوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

اینکه ترامپ دربارۀ این ادعا مدرکی در دست دارد یا اینکه صرفاً به یک گزارش خبری استناد کرده است، هنوز مشخص نیست.

اتهام‌زنی به اوباما بعد از آن صورت گرفت که خبرگزاری بریت‌بارت روز جمعه ادعاهای یک مجری رادیویی راستگرا را دربارۀ اینکه اوباما با روش‌های «حکومت پلیسی» به اجرای «کودتای بی‌صدا» علیه ترامپ روی آورده است، منتشر کرد.

در همین حال، اعضای حزب دموکرات با انتقاد از اینکه ترامپ برای ادعاهای خود مدرکی ارائه نداده است، این اقدام را تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از تماس‌های دستیاران ارشدش با روسیه توصیف کرده‌اند.

ادم شیف، از اعضای بلندپایۀ کمیتۀ اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا، ضمن انتقاد از دونالد ترامپ گفت: «اگر چیز بد یا ناخوشایندی در جریان باشد، آن (چیز بد یا ناخوشایند) تمایل رئیس‌جمهور امریکا برای مطرح کردن ادعاهای عجیب و مخرب بدون ارائه ذره‌ای شواهد برای پشتیبانی از (این ادعاها) است.»

شیف ادامه داد توییت‌های اخیر ترامپ نشان می‌دهد او هرگز قانون اساسی را نمی‌فهمد و به حقایق اعتنا نمی‌کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku