News   /   آمريکا   /   تلگرام

ترامپ: اوباما مکالماتم را شنود می‌کرده است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در مجموعه توییت‌هایی باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق این کشور، را به «استراق سمع» و شنود مکالماتش پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری متهم کرده است.

ترامپ شنبه صبح در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «وحشتناک است! همین حالا مطلع شدم که درست قبل از پیروزی، اوباما مکالماتم را در برج ترامپ شنود می‌کرده است. چیزی پیدا نکردند. این مک‌کارتیسم است.»

رئیس‌جمهور امریکا در این توییت به جوزف مک‌کارتی، سناتوری اشاره دارد که در دهۀ ۱۹۵۰ مجموعه‌ای از اقدامات سرکوبگرانه را علیه منتقدان و روشنفکران هدایت می‌کرد و بدون مدارک مستند اتهام‌های سنگینی به آن‌ها می‌زد.

وی سپس در توییت‌های دیگری این اقدام را غیرقانونی دانست و نوشت: «شرط می‌بندم یک وکیل خوب می‌تواند پروندۀ خوبی از موضوع شنود تلفن‌های من توسط اوباما در ماه اکتبر – یعنی درست قبل از انتخابات- دربیاورد.»

ترامپ در ادامه نوشت: «اوباما چه قدر سطح خودش را پایین آورده که تلفن مرا در دورۀ بسیار مقدس انتخابات شنود می‌کرده است. این در حد نیکسون - واترگیت است. چه آدم بد (یا مریضی!).»

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا

ترامپ در این توییت به رسوایی واترگیت اشاره دارد که در آن افشا شد دولت ریچارد نیکسونِ جمهوری‌خواه مقر حزب دموکرات را شنود می‌کرده است.

هنوز مشخص نیست ترامپ بر مبنای چه اطلاعاتی این اتهامات را به اوباما وارد کرده است.

ترامپ همچنین پیش‌تر در مصاحبه با شبکۀ فاکس‌نیوز گفته بود اوباما هدایتگر افشاگری‌هایی است که علیه دولت او انجام می‌شود.

وی گفت: «فکر می‌کنم او پشت این‌ها است، چراکه مطمئناً آدم‌های او پشت این اقدامات هستند.»

او همچنین احتمال داد برخی از اطلاعات داخلی دولت که به رسانه‌ها درز کرده، از طرف افراد نزدیک به اوباما به رسانه‌ها داده شده باشد.

ترامپ این اتهامات را در حالی مطرح کرد که اخیراً به انتقاد از بخش‌هایی از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی امریکا پرداخته و اعتراض کرده که چرا کسانی در این نهادها، اطلاعاتی را علیه او به رسانه‌ها درز می‌دهند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku