News   /   آمريکا   /   تلگرام

انتقاد از عملیات نظامی «احمقانه» امریکا در یمن

ویلیام رایان اونز، سرباز امریکایی که طی عملیاتی در یمن کشته شد. (تصویر آرشیوی)

پدرِ سرباز امریکایی کشته‌شده در یمن ضمن انتقاد شدید از عملیات نظامی «احمقانه» امریکا در این کشور عربی، اعلام کرد حاضر به دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، نیست.

بیل اونز در مصاحبه با روزنامه میامی هرالد در واکنش به این موضوع که ترامپ قرار است برای ادای احترام، با والدین این سرباز ملاقات کند، تأکید کرد نمی‌خواهد با رئیس‌جمهور دیدار داشته باشد.

اونز خاطر نشان کرد: «به آنها گفتم که نمی‌خواهم در این خصوص جنجال به راه بیاندازم ولی وجدانم اجازه نمی‌دهد با او صحبت کنم.»

وی که خود یک کهنه‌سرباز است با طرح سؤالی افزود: «چرا در زمانی که حتی یک هفته از شروع به کار دولت ترامپ نگذشته بود، این مأموریت احمقانه باید انجام می‌شد؟»

به گزارش شبکۀ خبری سی‌ان‌ان، دولت واشنگتن در واکنش به این اظهارات از خدمات ویلیام رایان اونز، فرزند بیل، تقدیر و از انجام عملیات در یمن دفاع کرد.

بیل اونز اعلام کرد حاضر نیست با دونالد ترامپ دیدار کند. (عکس از اسوشیتدپرس)

مایکل شورت، سخنگوی کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اونز یک قهرمان امریکایی است که نهایت از خودگذشتگی را در خدمت به کشورش ایفا کرد. عملیاتی که وی در آن شرکت داشت، باعث به دست آمدن اطلاعات باارزشی در خصوص نبردهای جاری علیه تروریسم افراطی... شد.»

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «به لطف شجاعت و سال‌ها خدمت صادقانۀ وی... امریکا امروز امن‌تر است. ما تا ابد مدیون او خواهیم بود.»

بیل اونز که از بیانیۀ کاخ سفید خشمگین بود، اظهار داشت: «پشت مرگ فرزندم مخفی نشوید... من خواهان انجام تحقیقات هستم...دولت یک تحقیقات به فرزند من بدهکار است.»

در همین حال، یک مقام کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفت تحقیقات وزارت دفاع امریکا دربارۀ مرگ اونز در جریان است و احتمال می‌رود این تحقیقات چندین ماه به طول بیانجامد.

نیروهای امریکایی اوایل بهمن به منطقه‌ای در یمن حمله کردند. (تصویر آرشیوی)

وی افزود طرح‌ریزی این عملیات در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، انجام شده بود.

در عملیاتی که نیروهای امریکایی یکشنبه (10 بهمن) در منطقۀ قیفه در بخش رداع در استان البیضاء انجام دادند 14 پیکارجوی القاعده و یک نظامی امریکایی به نام ویلیام رایان اونز کشته و سه سرباز امریکایی نیز زخمی شدند.

به گفتۀ مقام‌های یمنی، در این درگیری دست‌کم 30 غیرنظامی، از جمله 10 زن و کودک، نیز جان باختند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku