News   /   اروپا

نگرانی فرانسه از حملات سایبری در آستانۀ انتخابات

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس‌جمهور فرانسه در آستانۀ برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور خواهان اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از حمله‌های سایبری شده است.

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد فرانسوا اولاند از نهادهای امنیتی کابینۀ خود درخواست کرده او را از «اقدامات حفاظتی اتخاذ شده در طول رقابت‌های انتخاباتی از جمله اقدامات مربوط به حوزۀ سایبری» مطلع کنند.

اولاند که در این دوره از انتخابات شرکت نمی‌کند به نوع تهدیدهای احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری دو مرحله‌ای فرانسه - که در تاریخ‌های 23 آوریل (سوم اردیبهشت 1396) و هفتم مه (17 اردیبهشت 1396) برگزار می‌شود – اشاره‌ای نکرد.

این مقام فرانسوی همچنین از گروه یا کشوری که عامل این تهدیدها باشد، نامی به میان نیاورد.

امانوئل ماکرون، نامزد حامی اتحادیۀ اروپا در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی در حالی این درخواست را مطرح کرد که دستیار امانوئل ماکرون، نامزد حامی اتحادیۀ اروپا در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، دولت مسکو را به تلاش برای ناکام کردن وی در انتخابات متهم کرد.

سخنگوی ماکرون روز سه‌شنبه گفت روسیه طی ماه گذشته در حمله‌های سایبری متعدد به پایگاه اطلاع‌رسانی و سرورهای ایمیل کارزار انتخاباتی این نامزد حامی اتحادیۀ اروپا دست داشته است.

وی همچنین مدعی شد کرملین سعی دارد با حمله‌های سایبری به کارزار انتخاباتی ماکرون، جایگاه فرانسوا فیون، نامزد حزب محافظه‌کار و مارین لو پن، نامزد حزب راستگرای جبهۀ ملی را تقویت کند.

با وجود این، کرملین این ادعاها را رد کرده است.

مارین لو پن، نامزد حزب راستگرای جبهۀ ملی (راست) و فرانسوا فیون، نامزد حزب محافظه‌کار (تصویر آرشیوی)

نگرانی فرانسوی‌های دربارۀ حمله‌های سایبری روسیه، مسئله‌ای است که مقام‌های آلمانی نیز به آن واکنش نشان داده‌اند.

دولت برلین تاکنون در چندین مورد انگشت اتهام را در خصوص حمله‌های سایبری به سوی روسیه نشانه گرفته بود.

هانس گئورگ ماسن، رئیس دستگاه اطلاعات داخلی آلمان، پیشتر با اشاره به اینکه کشورش در آستانۀ انتخابات سپتامبر 2017 با احتمال حمله‌های سایبری روسیه مواجه است، خاطرنشان کرد: «واضح است که احتمال وقوع سناریویی مشابه در آلمان وجود دارد.»

این در حالی است که ادعاهای مربوط به مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا در سال 2016 توجه محافل خبری را برای مدت‌ها جلب کرده بود.

دستگاه‌های اطلاعاتی امریکا قبلاً اعلام کرده بودند نهادهای دولتی روسیه با انجام حمله‌های سایبری به کمیتۀ مرکزی حزب دموکرات، ایمیل‌هایی را که به رسوایی هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات منجر شد، هک کرده‌اند.

در عین حال، استعفای مایکل فلین، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور امریکا، به دلیل تماس‌های تلفنی‌اش با مقام‌های روس بر شدت بدبینی‌ها نسبت به دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا افزوده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku