News   /   اروپا

آلمان: احتمالا روسیه در حمله سایبری سال گذشته به بوندستاگ دست داشته است

هانس گئورگ ماسن، رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان (عکس: خبرگزاری فرانسه)

سازمان اطلاعات داخلی آلمان دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه را به حمله سایبری گسترده سال گذشته به مجلس فدرال این کشور (بوندستاگ) متهم کرده است.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان که به «دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی» (بی اف وی) معروف است روز جمعه (24 اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد یک گروه هکر موسوم به «سوفاسی» در این حمله سایبری دست داشته است. این حمله باعث شد سامانه‌های رایانه ای پارلمان فدرال آلمان چند روز خاموش شود.

در این بیانیه آمده است: «بی اف وی نشانه‌هایی در دست دارد که نشان می دهد روسیه در این حمله دست داشته است.»

این بیانیه در حالی صادر شد که روابط بین برلین و مسکو در پی پیوستن منطقه کریمه به روسیه به پایین‌ترین سطح از زمان پایان جنگ سرد رسیده است.

هانس گئورگ ماسن، رییس سازمان اطلاعات داخلی آلمان با اشاره به اینکه تاسیسات دولتی، شرکت‍ها و مراکز آموزشی کشورش با «تهدید دائمی» حملات هکرها مواجهند، تاکید کرد زیرساخت‌های حیاتی در بخش‌هایی نظیر انرژی و ارتباطات به طور ویژه در معرض این تهدیدها قرار دارند.

ماسن افزود: «شرکت‌هایی که بی اف وی در گذشته بررسی کرده است عموما بر دریافت اطلاعات و به عبارت دیگر جاسوسی تمرکز کرده بودند اما دستگاه‌های اطلاعاتی روسیه اخیرا به فعالیت های خرابکارانه نیز پرداخته اند.»

شرکت امنیتی «ترند میکرو» هفته جاری اعلام کرد گروهی از هکرها که منتقدان دولت روسیه را هدف قرار می‌دهند از ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) تلاش کرده‌ بودند سامانه‌های رایانه ای حزب آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان را هدف حملات سایبری قرار دهند.

حمله سایبری به مجلس فدرال آلمان که خبر آن اولین بار در ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت/خرداد 94) منتشر شد خسارات شدیدی در پی داشت و مقامات این کشور را وادار کرد سامانه رایانه ای مجلس را برای تعمیرات چند روز خاموش کنند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku