News   /   گوناگون   /   تلگرام

ویدئو: مسابقات تاب‌سواری 360 درجه در استونی

تاب 360 درجه در استونی

سوارشدن بر تاب‌هایی که 360 درجه می‌چرخند به یک مسابقۀ ورزشی در استونی تبدیل شده است.

تاب‌سواری در کشور استونی طرفداران زیادی دارد و انواع مختلفی از تاب در این کشور دیده‌ می‌شوند.

 اخیراً دوستداران این تفریح در استونی، تاب‌های ویژه‌ای ساخته‌اند که شما را 360 درجه می‌چرخانند و می‌توانند یکی از رؤیاهای کودکی‌تان را تحقق ببخشند.

طرفداران تاب‌سواری در استونی آن را صرفاً یک تفریح نمی‌دانند بلکه به عقیدۀ آنان تاب‌سواری یک ورزش هیجان‌انگیز است. بنابراین مسابقۀ ورزشی تاب‌سواری 360 درجه را راه‌اندازی کردند.

نخستین نمونۀ تاب 360 درجه در سال 1993 در استونی ساخته شد. این تاب‌های 2.5 متری، چوبی بودند و یک مرد استونیایی آن‌ها را برای سرگرمی خود و خانواده‌اش ساخته بود. اکنون همان تاب‌های چوبی الهام‌بخش سازندگان تاب‌های 360 درجه شدند.

قواعد این بازی چندان سخت نیستند. افرادی که می‌توانند در حالی که روی تاب ایستاده‌اند و چرخش‌های کاملی بزنند برنده می‌شوند. در این میان ارتفاع تاب نیز یکی از عوامل سخت یا آسان شدن این مسابقه است. هرچه تاب بلندتر باشد، چرخش کامل سخت‌تر می‌شود. شرکت‌کنندگان در این مسابقه باید از نظر فیزیکی بسیار قوی و آماده باشند تا بتوانند رکورد بزنند.

در حال حاضر این ورزش در کشورهای دیگر ازجمله امریکا هم انجام می‌شود اما به‌عنوان یک ورزش استونیایی شناخته شده است. تاکنون مسابقات بین‌المللی تاب‌سواری 360 درجه برگزار نشده اما در استونی هر سال چند مسابقۀ ملی برگزار می‌شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku