News   /   آمريکا

سندرز: ترامپ متقلب است

برنی سندرز، سناتور دموکرات (راست)، و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا

برنی سندرز، سناتور دموکرات امریکایی، با «متقلب» خواندن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، از انتصاب میلیاردرها در کابینۀ وی انتقاد کرده است.

سندرز که مبارزات انتخاباتی‌اش به دلیل مبارزه با منافع وال‌استریت و شرکت‌های بزرگ، با شکست مواجه شد، یکشنبه در مصاحبه با شبکۀ سی‌ان‌ان گفت ترامپ عملاً «به نفع وال‌استریت کار می‌کند».

سندرز گفت: «نخندیدن، زمانی که ترامپ را در کنار میلیاردرهای وال‌استریت می‌بینید، کار سختی است.»

وی با بیان اینکه ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی از مبارزه با فساد در وال‌استریت سخن گفته بود، درحالی‌که اکنون این میلیاردر‌ها را به‌عنوان اعضای کابینۀ خود انتخاب می‌کند، افزود: «قصد بی‌احترامی ندارم، اما این آدم (ترامپ) متقلب است.»

سندرز افزود گزینش میلیاردرها برای کابینه توسط ترامپ، ضمن کاهش ارائۀ خدمات اجتماعی و درمانی، به طبقۀ متوسط جامعۀ امریکا ضربه می‌زند.

وی گفت ترامپ قصد دارد طبقۀ متوسط و ضعیف امریکا را از بین ببرد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجۀ امریکا (چپ)، در کنار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا

سندرز پیش‌تر در ماه دسامبر زمانی که گزینه‌های انتخابی ترامپ برای کابینه اعلام شدند، ترامپ را «دروغ‌گو» نامید و گفت لازم است مردم با این حقیقت روبرو شوند.

بسیاری از اعضای کابینۀ ترامپ میلیونرهایی هستند که روابطشان با وال‌استریت اثبات شده است.

وی استیون منوچین، سرمایه‌دار وال‌استریت، را به‌عنوان وزیر خزانه‌داری خود منصوب کرد. انتخاب رکس تیلرسون به‌عنوان وزیر خارجۀ امریکا نیز یکی دیگر از اقدامات جنجالی ترامپ بود که مخالفت‌های زیادی را برانگیخت. وی پیش‌تر مدیرعامل شرکت نفتی اکسون موبیل بود.

بتسی دی‌واس، میلیاردر معروف امریکایی، نیز به‌عنوان وزیر آموزش‌وپرورش دولت ترامپ معرفی شد که این انتخاب انتقادات زیادی را به همراه داشت.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku