News   /   آمريکا   /   تلگرام

«سخنرانی نزدیکان ترامپ برای منافقین در ازای دریافت پول»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا

آسوشیتدپرس در گزارشی فاش کرد برخی مقام‌های کابینۀ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در ازای دریافت پول برای اعضای گروهک منافقین سخنرانی کرده‌اند.

بر اساس گزارش افشاگرانۀ خبرگزاری اسوشيتدپرس، يکی از وزرای دولت ترامپ و تنی چند از مشاوران و نزديکان وی به خاطر سخنرانی در محافل منافقين در خارج از کشور مبالغ هنگفتی را از اين گروه تروريستی دريافت کرده‌اند.

بر اساس اين گزارش، الين چائو که هفتۀ گذشته به‌عنوان وزير حمل‌ونقل دولت ترامپ از سوی سنا تأييد صلاحيت شد، برای ایراد يک سخنرانی 5 دقيقه‌ای در سال 2015 در يکی از جلسات گروهک تروريستی منافقين، رقمی بالغ‌بر 50 هزار دلار از اين گروه باج گرفته است.

رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک، نیز به‌منظور سخنرانی برای این گروه مبلغ نامشخصی دریافت کرده است. جولیانی اکنون یکی از مشاوران ترامپ است.

اين گزارش همچنين اشاره کرد که شماری از مقامات پیشین جمهوری‌خواه و دموکرات ايالات‌متحده از جمله نيوت گينگريچ، سخنگوی سابق کاخ سفيد و مشاور فعلی ترامپ، برای گروهک منافقين سخنراني کرده‌اند. رقم‌های دريافتی برخی از آن‌ها برای اين سخنرانی اعلام شده اما بسياری نيز از اعلام مبالغ دريافتی در ازای اين سخنرانی‌ها امتناع کرده‌اند.

الین چائو، سیاستمدار نزدیک به منافقین و وزیر حمل‌و‌نقل امریکا 

این گزارش نوشت پیش‌ازاین گروهک منافقين فهرست طویلی را از مقام‌های مختلف اروپايی و امريکايی برای حضور در چندین نشست خود که جهت سخنرانی عليه جمهوری اسلامی ايران برگزار می‌شود، تهيه کرده‌اند و به بسياری از اين مقام‌ها برای حضور در اين مراسم مبالغ هنگفت پرداخت کرده‌اند.

البته هيچ قانونی در ایالات‌متحده دريافت پول در ازای سخنرانی را منع نکرده است، اما اين‌گونه روابط مسائل اساسي را در مورد نفوذ گروهکی که پیش‌ازاین به خاطر اقدامات تروريستی خود در ليست سياه امريکا قرار گرفته بود، در دولت جديد مطرح می‌کند.

ماه گذشته گروهی از مقامات اسبق امریکا، از جمله جولیانی، برای ترامپ نامه‌ای نوشتند و از وی خواستند تا اقدام به برقراری رابطه با گروهک منافقين کند.

این گزارش می‌نویسد با اعمال محدودیت وضع‌شده از سوی ترامپ برای ورود ایرانیان به خاک امریکا و نیز هشدار چند روز پیش دولت او به ایران و تحریم‌های جدیدی که جمعه هفته گذشته بر ضد ایران اعمال شد، منافقین ممکن است دولت وی را پذیرا‌تر از دولت‌های پیشین ارزیابی کنند.

در همين رابطه يرواند آبراهاميان، استاد علوم سياسی دانشگاه نيويورک و نویسندۀ کتابی دربارۀ انقلاب ایران، به آسوشیتدپرس گفت منافقین «بر روي اسب برنده شرط بسته‌اند».

به گفتۀ وی آن‌ها قصد دارند که حداقل چند واسطه و رابط در دولت جدید امريکا داشته باشند.

به نظر وی، اين موضوع منجر به تضعيف دولت امريکا خواهد شد زير هرچقدر اين گروه بيشتر به دولت دسترسی داشته باشند، مردم بيشتری در ايران ازآنچه ایالات‌متحده انجام می‌دهد، هراس خواهند داشت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku