News   /   آمريکا   /   تلگرام

نگرانی عمیق اتحادیۀ عرب نسبت به قانون جدید مهاجرت به امریکا

احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیۀ عرب (عکس آرشیوی)

احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیۀ عرب، نسبت به اقدامات دولت جدید امریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران مسلمان به این کشور ابراز نگرانی کرد. 

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، ابوالغیط روز یکشنبه از دولت امریکا خواست تا نسبت به ممنوعیت ورود اعراب به ایالات متحدۀ امریکا تجدید نظر کند.

وی طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «این محدودیت‌ها برخلاف تحولات مثبتی است که جهان در طول دهه‌های گذشته در رابطه با آزادی تردّد در میان کشورها شاهد آن بوده است.»

ابوالغیط خواستار تجدید نظر امریکا دربارۀ این تصمیمات و در نظر گرفتن تبعات منفی آن شد.

وی اشاره کرد با توجه به عمق فاجعه‌ای که مردم سوریه با آن مواجهند، عدم پذیرش این افراد در ایالات متحده، حتی اگر برای مدت محدودی باشد، موجب نگرانی است.

وی در این بیانیه هشدار داد: «موضوع نگران کنندۀ دیگر آن است که نشانه‌هایی دال بر اعمال ملاک‎های مذهبی برای پذیرش پناهجویان وجود دارد.»

دونالد ترامپ، روز جمعه، دستور اجراییِ ارزیابی و بررسی دقیق ورود مهاجران و پناهجویان را به امریکا امضا کرد.

ترامپ از این اقدام به‌عنوان روشی برای دور نگه‌داشتن «تروریست‌های اسلام‌گرای افراطی» از امریکا یاد کرد.

او گفت: «می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این تهدید که نظامیان ما در خارج از کشور با آن‌ مبارزه می‌کنند، به داخل کشور نیاید.»

بر اساس این دستور، ورود پناه‌جویان سوری به امریکا ممنوع و ورود دیگر مسلمانان از کشورهایی نظیر سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن به امریکا به حال تعلیق درآمده است.

در پی این اقدام، صدها نفر از گروه های مذهبی و اعضای ائتلاف مهاجرت نیویورک روز شنبه در تجمعی اعتراض آمیز علیه سیاست های دولت جدید امریکا راهپیمایی کردند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku