News   /   آمريکا   /   تلگرام

ترامپ: احتمال لغو تحریم‌های روسیه وجود دارد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا (عکس از رویترز)

رئیس‌جمهور منتخب امریکا به طور ضمنی اعلام کرد تحریم‌های وضع‌شده علیه روسیه را لغو خواهد کرد.

دونالد ترامپ در مصاحبه با نشریۀ وال‌استریت ژورنال گفت تحریم‌هایی که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی امریکا، علیه روسیه وضع کرده است، «برای یک دورۀ زمانی» دست نخورده باقی می‌ماند.

ترامپ خاطرنشان کرد اگر مسکو در برنامه‌های مهم امریکا، از جمله مبارزه با تروریسم به واشنگتن کمک کند، احتمال دارد که تمامی تحریم‌های روسیه لغو شوند.

دولت اوباما در اواخر دسامبر سال گذشتۀ میلادی تحریم‌هایی علیه پنج نهاد و شش مقام روس اعمال و 35  دیپلمات این کشور را به اتهام دخالت در روند انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا از واشنگتن اخراج کرد.

رؤسای سه دستگاه اطلاعاتی امریکا 16 دی‌ماه در بیانیه‌ای مشترک در جلسۀ کمیتۀ نیروهای مسلح سنا مدعی شده بودند مقام‌های دولت روسیه در حمله‌های سایبری به کمیتۀ مرکزی حزب دموکرات در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا و افشای اسناد این حزب دست داشته‌اند.

در این بیانیه آمده است: «معتقدیم که تنها مقام‌های رده بالای روسیه می‌توانستد مجوز سرقت‌های اطلاعاتی و افشاگری‌های مربوط به انتخابات اخیر را صادر کنند.»

روسیه این اتهام‌ها را بی‌اساس خوانده و آن‌ها را رد کرده است.

با وجود این، رئیس‌جمهور منتخب امریکا در گفتگو با وال‌استریت ژورنال اعلام کرد  بعد از برگزاری مراسم تحلیف در 20 ژانویه (اول بهمن 1395) آماده است با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دیدار کند.

ترامپ که فرصت همکاری با روسیه برای مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را مهیا می‌بیند، پیشتر از پوتین تمجید کرده و او را سیاستمداری باهوش خوانده بود.

وی بارها آمادگی خود را نیز برای بهبود روابط با دولت روسیه اعلام کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku