News   /   آفريقا   /   تلگرام

شکایت از آلمان به دلیل قتل‌عام مردم نامیبیا

تصویری از آرامگاه قربانیان نسل‌کشی آلمان در نامیبیا (عکس از نیویورک‌تایمز)

نمایندگانی از بومیان کشور آفریقایی نامیبیا، از آلمان به اتهام نسل‌کشی در این کشور شکایت کرده و طلب غرامت کرده‌اند.

بازماندگان این 2 دو گروه از بومیان نامیبیا دادخواست خود را در دادگاهی در نیویورک ارائه کرده اند. 

آن‌ها می‌گویند از آلمان به خاطر قتل‌عام بیش از صد هزار نفر از اعضای قوم «اُواهِرِرو» و «ناما» که اوایل قرن بیستم میلادی و زمانی که نامیبیا مستعمرۀ آلمان بوده رخ داده، طلب غرامت کرده‌اند.

نمایندگان این دو گروه از بومیان همچنین در دادخواست خود خواستار آن شدند که در مذاکرات بین آلمان و نامیبیا بر سر این موضوع، حضور داشته باشند. 

آلمان و نامیبیا  بر سر موضوع  قتل‌عام سال‌های 1904 تا 1905 بارها مذاکره کرده اند و بیانیه‌های مشترکی صادر کرده‌اند. باوجودآنکه آلمان این کشتار را «نسل‌کشی» می‌داند، همواره از پرداخت غرامت به بازماندگان اجتناب کرده است.

سخنگوی وزارت خارجۀ آلمان تیر ماه 1395 اعلام کرد دولت آلمان بابت نسل کشی در نامیبیا عذرخواهی می‌کند اما این عذرخواهی با پرداخت هیچ‌گونه غرامتی همراه نخواهد بود.

شاکیان این پرونده گفتند این دادخواست را به نمایندگی از «تمام مردم بومی اُواهِرِرو و ناما در سراسر جهان» مطرح کرده و از آلمان طلب غرامت دارند.

تصویری از مردم قوم اُواهِرِرو که در سال 1904 به دست استعمارگران آلمانی زندانی شدند

آن‌ها افزودند به دنبال احقاق حقوق خود هستند تا در هر مذاکره‌ای میان آلمان و نامیبیا شرکت کنند. نمایندگان این دو قوم تأکید کردند بدون حضور آنان در مذاکرات، توافقی حاصل نخواهد شد.

در این دادخواست آمده است از سال 1885 تا 1903 حدود یک‌چهارم اراضی اُواهِرِرو و ناما با موافقت آشکار استعمارگران آلمانی در اختیار مهاجران این کشور قرار گرفته بود، بدون آنکه برای سکونت در آن مناطق پولی به صاحبان آن بپردازند.

این دادخواست می‌افزاید مقام‌های آلمانی تجاوز به زنان و دختران اُواهِرِرو و ناما توسط استعمارگران و استفاده از آنان به‌عنوان برده را نادیده گرفتند.

تنش‌ها در سال 1904 و به دنبال قیام مردم اُواهِرِرو و سپس ناما بالا گرفت. اما نیروهای آلمانی با خشونت این قیام‌های مردمی را سرکوب کردند. بر اساس آنچه در این دادخواست آمده، حدود 100 هزار نفر از مردم اُواهِرِرو و ناما درحالی‌که علیه استعمار آلمان شورش کرده بودند، به دست نیروهای آلمانی در نامیبیا کشته شدند.

شاکیان این پرونده رهبر مردم اُواهِرِرو، رئیس انجمن مسئولین ناما و مؤسسۀ غیرانتفاعی نسل‌کشی اُواهِرِرو در امریکا هستند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است. 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku