News   /   آمريکا   /   تلگرام

ترامپ: کرۀ شمالی نمی‌تواند با موشک اتمی امریکا را هدف قرار دهد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا (راست)، کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، می‌گوید کرۀ شمالی قابلیت ساخت تسلیحاتی اتمی که بتواند امریکا را هدف قرار دهد، ندارد.

ترامپ شامگاه دوشنبه در صفحۀ توییتر خود نوشت: «کرۀ شمالی به‌تازگی عنوان کرده که در مراحل پایانی ساخت سلاحی اتمی است که می‌تواند به بخش‌هایی از امریکا برسد.»

وی تصریح کرد: «این موضوع اتفاق نخواهد افتاد!»

اظهارات ترامپ یک روز پس از آن مطرح شد که کیم جونگ اون، رهبر کرۀ شمالی، اعلام کرد پیونگ‌یانگ در مراحل پایانی ساخت یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای است.

کیم از واشنگتن خواست تا «تصمیمی قاطع بگیرد و سیاست خصمانۀ قدیمی علیه کرۀ شمالی را کنار گذارد.»

وی با اشاره به اینکه دولت پیونگ‌یانگ «یک قدرت هسته‌ای» است تأکید کرد کرۀ شمالی هم‌اکنون یک «قدرت نظامی در شرق است که حتی قوی‌ترین دشمنان نمی‌توانند به آن دست‌درازی کنند.»

امریکا هرگز کرۀ شمالی را به‌عنوان قدرتی هسته‌ای به رسمیت نشناخته و ترامپ نیز تاکنون سیاست شفافی در قبال پیونگ‌یانگ اتخاذ نکرده است.

ترامپ در خلال فعالیت‌های انتخاباتی‌اش بارها از سیاست خارجی امریکا انتقاد کرد. وی اخیراً در توییتی نوشت امریکا باید توانمندی‌های اتمی‌اش را «به‌شدت تقویت کرده و گسترش» دهد.

ترامپ در عین حال چین را نیز به گسترش توان نظامی و همچنین دست‌کاری ارزش واحد پولی‌اش متهم کرده است.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند ترامپ برای مقابله با کرۀ شمالی، به پکن نیازمند است.

ترامپ روز دوشنبه همچنین گفت: «چین مقادیر زیادی پول و ثروت را در تجارتی یک‌طرفه از امریکا خارج می‌کند اما در زمینهٔ کره شمالی کمکی نمی‌کند.»

هنوز مشخص نیست که کرۀ شمالی چقدر به دستیابی به اهداف اتمی‌اش نزدیک است؛ کشوری که تاکنون هیچ موشک بالستیک بین‌قاره‌ای را آزمایش نکرده است.

دولت پیونگ‌‌یانگ در 2005 خود را قدرتی هسته‌ای اعلام کرد و در سال‌های 2006، 2009، 2013 و 2016 چهار آزمایش هسته‌ای انجام داد.

این کشور از 2006 به دلیل آزمایش‌های اتمی و موشکی، با تحریم‌های سازمان ملل روبرو است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku