News   /   آفريقا

تمدید 15 روزۀ تهیه‌کنندۀ شبکۀ قطری در مصر

محمود حسین جمعه، مدیر خبرنگاران شبکۀ الجزیره (عکس از وبسایت الجزیره)

مقامات امنیتی مصر دستور بازداشت مدیر خبرنگاران شبکۀ قطری الجزیره را به مدت 15 روز برای انجام تحقیقات بیشتر و بازجویی وی تمدید کردند.

به گزارش وبگاه الیوم السابع مصر، مقامات عالی قضائی مصر دستور بازداشت 15 روزۀ محمود حسین جمعه، مدیر خبرنگاران شبکۀ الجزیرۀ قطر، را به جرم آنچه  پخش اخبار و بیانیه‌های دروغین، نشر اکاذیب و تهیۀ گزارش‌ها و مستندهای جعلی خوانده شده، صادر کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات مصری محمود حسین را به تلاش برای تحریک مردم و گسترش هرج‌ومرج متهم کرده‌اند.

وزارت کشور مصر پیش‌تر دستگیری تهیه‌کنندۀ شبکۀ الجزیره را اعلام و تأکید کرده بود مقامات امنیتی این کشور به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد شبکۀ الجزیره «برخی از مزدوران خود را در مصر مأمور کرده است تا در این کشور هرج و مرج ایجاد کنند.»  

بر اساس این بیانیه، جمعه از اماکنی در استان جیزه و منزل یکی از بستگانش برای اجرای نقشه‌های خود استفاده می‌کرده است. 

چندی پیش، یحیی الکدوانی، معاون کمیتۀ دفاع و امنیت پارلمان مصر، قطر را به حمایت از عوامل انفجار کلیسای قاهره متهم کرده و گفته بود برنامه‌های فتنه‌انگیزی که شبکۀ تلویزیونی الجزیرۀ قطر پخش می‌کند و تلاش این شبکه برای ایجاد تفرقه بین دولت مصر و مسیحیان قبطی با انفجار کلیسا در منطقۀ عباسیه ارتباط دارد.

در دو سال گذشته، مقامات مصر چند تن از خبرنگاران الجزیره را بازداشت کرده‌اند. یکی از دادگاه‌های قاهره نیز پیش‌تر دو خبرنگار الجزیره را غیاباً محاکمه کرد و به دلیل تهدید امنیت ملی مصر، این دو را سزاوار اعدام دانست.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku