News   /   اروپا   /   تلگرام

کرملین: به تحریم‌های امریکا پاسخ می‌دهیم

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین (عکس آرشیوی)

کرملین ضمن انتقاد از تحریم‌های امریکا علیه روسیه، گفت مسکو به این اقدامات پاسخ خواهد داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز پنج‌شنبه به خبرنگاران گفت: «ما از ادامۀ این مسیر تخریب‌کننده از سوی واشنگتن متأسف هستیم.»

وی گفت: «اعتقاد داریم که این (اقدامات) به روابط دوجانبه آسیب وارد می‌کند ... روسیه نیز اقداماتی متناسب انجام خواهد داد.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که امریکا روز سه‌شنبه تحریم‌ها علیه بازرگانان و شرکت‌های روسی را تشدید کرد.

وزارت خزانه‌داری امریکا روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد 7 تبعۀ روس و ده‌ها شرکت به فهرست تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو افزوده‌شده است.

علت تشدید این تحریم‌ها، اقدامات روسیه در بحران اوکراین عنوان‌شده است.

نمایی از پرچم دو کشور روسیه (چپ) و امریکا

در میان فهرست تحریم شدگان، نام 26 شرکت تابعۀ بانک کشاورزی و شرکت گازی نوواتک روسیه به چشم می‌خورد.

این تحریم‌ها در حالی اعمال‌شده است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، گفته است وی پس از به دست گرفتن قدرت، در پی گسترش روابط با روسیه خواهد بود.

گفتنی است، شبه‌جزیرۀ کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه‌پرسی در سال 2014، با اکثریت آراء از این کشور جدا شد و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

پس از برگزاری این‌ همه‌پرسی، روابط روسیه با کشورهای غربی تیره شد. امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند؛ اما مسکو دست داشتن در بحران اوکراین را به‌شدت رد کرده است.

از سوی دیگر کرملین بارها ناتو را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه موردانتقاد قرار داده و تأکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین‌المللی است.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است..


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku