News   /   ايران

مجلس خبرگان تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران را محکوم کرد

نمایی از مجلس خبرگان رهبری (تصویر آرشیوی)

مجلس خبرگان رهبری در پی موافقت کنگرۀ امریکا با تمدید تحریم‌های ده ساله موسوم به «آی‌اِس‌اِی» علیه ایران بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا

دولت جنایتکار امریکا بار دیگر با تفرعن و خوی استکباری خود عناد و دشمنی با ملت ایران را نشان داد و با تمدید تحریم‌های ده ساله و نقض یک سویۀ برجام که یک توافق چند جانبه است، ثابت نمود که طبق فرمایش دوراندیش مقام معظم رهبری، دولت مردان و حاکمان امریکایی به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نیستند و برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نخواهند کرد.

بی‌شک این اقدام خصمانه، ناقض تعهدات بین‌المللی بوده و وجهۀ واقعی امریکا را بیش از پیش در عرصه جهانی و نزد طرف‌های دیگر توافق هسته‌ای روشن خواهد ساخت.

مجلس خبرگان رهبری، ضمن هشدار به دشمنان و گوشزد نمودن این موضوع که آحاد مردم و دولت مردان نظام جمهوری اسلامی ایران، طبق آموزه‌های دینی و ملی خود زیر بار زورگویی و قلدرمعابی مستکبران نخواهند رفت و با اتحاد راسخ به این وعدۀ الهی که «ان الله یدافع عنالذین امنو ان الله لایحب کل خوان کفور» این بدعهدی و نقض آشکار از سوی امریکا را محکوم نموده و خواستار پیگیری جدی این موضوع و اتخاذ موضع متقابل و متناسب از سوی دولت، مجلس، وزارت امور خارجه در شورای امنیت ملی در جهت احقاق حقوق ایران می‌باشد.

نمایی از ساختمان کنگرۀ امریکا (تصویر آرشیوی)

مجلس سنای امریکا 11 آذر طرح تمدید 10 سالۀ تحریم‌ها علیه ایران را به‌اتفاق آراء تصویب کرد. در این جلسۀ سنا، طرح تمدید قانون تحریم ایران موسوم به آی‌اس‌اِی با 99 رأی موافق و یک رأی ممتنع، بدون رأی مخالف، به تصویب رسید.

برنی سندرز تنها سناتور دموکراتی بود که به این طرح رأی نداد.

پیش‌تر نیز مجلس نمایندگان امریکا در تاریخ 25 آبان با 419 رأی موافق در مقابل یک رأی مخالف، این طرح را تصویب کرده بود و این طرح اکنون برای تبدیل ‌شدن به قانون تنها باید به امضای اوباما برسد.

این در حالی است که مسئولان ایرانی بارها تأکید کرده‌اند تمدید تحریم‌ها علیه ایران نقض برجام است و واکنش ایران را در پی خواهد داشت.

مقام‌های امریکا در سال 1996 و در دورۀ ریاست‌جمهوری بیل کلینتون، ایران را به بهانۀ واهی تلاش برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای، تحریم کردند.

ایران شدیداً این اتهام را رد و اعلام کرد به‌عنوان یکی از امضاکنندگان متعهد به پیمان‎نامۀ منع گسترش سلاح‎های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و یکی از اعضای آژانس بین‎المللی انرژی اتمی، حق استفاده از فناوری هسته‎‏ای برای اهداف صلح‌آمیز را دارد.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku