افشای جزئیات جنایت هولناک داعش در حومۀ موصل

نیروهای عراقی یک گور جمعی را در حمام العلیل در نزدیکی موصل کشف کرده‌اند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید تروریست‌های داعش بیش از 300 نفر را، که قبلاً عضو پلیس عراق بودند، در جنوب موصل به طرز فجیعی اعدام کرده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر روز پنج‌شنبه اعلام کرد این اعدام‌ها 3 هفته پیش در نزدیکی شهر تازه آزادشدۀ حمام‌العلیل انجام شده و قربانیان در گورهای جمعی دفن شده‌اند.

این گروه حامی حقوق بشر به نقل از یک شاهد عینی گزارش داد وی دیده است که تروریست‌های تکفیری با 4 دستگاه کامیون، اجساد 100 تا 125 مرد را در تاریخ 28 اکتبر (7 آبان) حمل می‌کردند. به گفتۀ این شاهد عینی برخی از آنان قبلاً نیروهای پلیس عراق بودند.

این شاهد عینی گفت تروریست‌ها به دانشکدۀ کشاورزی، که نزدیک محل این گور جمعی بود، رفتند و دقایقی بعد صدای رگبار و فریاد مردم به گوش رسید.

وی گفت شب بعد نیز رویدادی مشابه اتفاق افتاد و اجساد 130 تا 145 مرد دیگر در گوری جمعی دفن شدند.

یکی از ساکنان حمام‌العلیل که نمی‌خواست نامش فاش شود، ضمن تأیید این خبر گفت وی نیز صدای تیراندازی و رگبار مسلسل در این منطقه را برای 3 شب متوالی شنیده است.

جو استورک، معاون دیده‌بان حقوق بشر در امور خاورمیانه، گفت: «این سند دیگری از کشتارجمعی نظامیان سابق توسط تروریست‌های داعش در داخل و حومۀ موصل است.»

نیروهای عراقی یک گور جمعی را در حمام  العلیل در نزدیکی موصل کشف کرده‌اند. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش عراق شهر حمام‌العلیل را در تاریخ 7 نوامبر (17 آبان) از اشغال داعش آزاد کرد. یکی از مقامات سازمان ملل یک روز پس از آن گفت داعش 295 نفر از نیروهای امنیتی سابق عراقی را نزدیک موصل ربوده است.

نیروهای عراقی در تلاش هستند تا شهر موصل، آخرین پایگاه داعش در این کشور را آزاد کنند.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر 1395 با فرمان حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغازشده است.

ده‌ها هزار نفر از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای داوطلب مردمی و پیشمرگه کرد، که در این عملیات مشارکت دارند، در هفته‌های اخیر ده‌ها منطقه و روستا را آزاد کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku