تروریست‌های سوریه بالگرد روسیه را هدف حمله قرار دادند

تصویری آرشیوی از یک بالگرد نظامی ارتش روسیه (عکس از خبرگزاری اسپوتنیک)

تروریست‌های سوریه به یک بالگرد روس که به دلیل نقص فنی در نزدیکی شهر پالمیرا در استان حمص در مرکز سوریه فرود آمده‌‎بود، حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه شامگاه پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای اخبار مربوط به کشته‌شدن سرنشینان این بالگرد را تکذیب کرد.

براساس اعلام مقامات روسیه، این بالگرد که قصد انتقال کمک‎های انسان‌دوستانه به مناطق محروم سوریه را داشت، در حدود 40 کیلومتریِ شهر باستانی پالمیرا در مرکز سوریه به دلیل نقص فنی فرود اضطراری داشت.

در پی این فرود، تروریست‎ها با یک حملۀ راکتی، بالگرد را هدف قرار دادند و آن را زمین‌‎گیر کردند.

در بیانیۀ مقامات روسیه آمده‌است که یک بالگرد نجات، خدمۀ بالگردِ هدف قرار گرفته را به پایگاه هواییِ حمیمیمِ روسیه در استان لاذقیه در شمال‎شرق سوریه منتقل کردند.

رسانه‌های گروه تروریستی داعش در گزارش‌های خود مدعی شده‎‌اند که تروریست‎ها این بالگرد را در منطقۀ حویسیس در حدود 200 کیلومتریِ حمیمیم و در شرق استان حمص با راکت سرنگون کردند.

رژۀ سربازان روس در پایگاه نظامی حمیمیمِ روسیه در استان لاذقیۀ سوریه در شمال‌غرب این کشور (15 اردیبهشت 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز که در لندن مستقر است، در گزارشی اعلام کرد این بالگرد هنگام فرود در منطقۀ حویسیس هدف قرار گرفت. 

روسیه از هشتم مهر ماه سال گذشته به درخواست دولت سوریه و برای پشتیبانی از نیروهای ارتش این کشور در مبارزه با داعش، حملات هوایی خود را در این کشور آغاز کرد.

نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مردمی و نیروی هوایی روسیه در فروردین 1395 پس از چهار هفته درگیری شدید با تروریست‌های داعش، کنترل شهر تاریخی پالمیرا را بازپس گرفتند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku