داعش بالگرد روسیه را در سوریه ساقط کرد؛ 2 کشته

تصویری آرشیوی از بالگردهای نظامی روسیه در سوریه (عکس از آر.تی)

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش یک بالگرد نظامیِ ارتش این کشور را در شهر تاریخی پالمیرا در استان حمصِ سوریه ساقط کرده است و دو خلبان آن کشته شده‌اند.

خبرگزاری آر.تی روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد، این بالگرد نظامی در هنگام سقوط به درخواست دولت دمشق در حال حمله به تروریست‌ها در استان مرکزی حمص بوده است.

به گزارش این منبع، با مرگ این دو خلبان، تعداد نظامیان روسی کشته شده در سوریه به 10 نفر رسیده است. 

در بیانیۀ وزارت دفاع روسیه آمده است: «در تاریخ 8 جولای (18 تیر) اوگنی دولگین و ریافاگات خبیبولین، مسئولین نظامی آموزش خلبانیِ روس در حال پرواز با بالگرد مسلحِ میل-25 (نسخۀ صادراتی میل-24) در استان حمص بودند که درخواست کمک از گروه سوری دریافت کردند.»

این بیانیه می‌افزاید با توجه به این درخواست، کاپیتان این بالگرد تصمیم به حمله می‌گیرد و تروریست‌ها به عقب رانده می‌‎شوند.

با وجود موفقیت‌آمیز بودن این حمله، شلیک تروریست‌ها به سوی این بالگرد موجب سقوط آن هنگام بازگشت به پایگاه نظامی روسیه در پالمیرا می‌شود.

براساس اعلام این وزارتخانه این بالگرد هنگام بازگشت به پایگاه تمامی مهمات خود را علیه تروریست‌ها مصرف کرده بود.

این بالگرد در منطقه‌ای سقوط کرد که تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه است. 

روسیه از هشتم مهر ماه سال گذشته به درخواست دولت سوریه و برای پشتیبانی از نیروهای ارتش این کشور در مبارزه با داعش، حملات هوایی خود را در این کشور آغاز کرد.

نیروهای مستشار روسیه عمدتاً در پایگاه هوایی این کشور در استان لاذقیه در غرب سوریه و یا در شهر باستانی پالمیرا در استان حمص در مرکز این کشور مشغول فعالیت و آموزش نیروهای سوری هستند. 

سوریه از ماه مارس 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است. براساس اعلام مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این جنگ کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku