News   /   ايران

«جایزۀ چتم هاوس متعلق به ملت ایران است»

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجۀ ایران

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران، جایزۀ ویژۀ مؤسسه معتبر بین‌المللی چتم هاوس را که به وی تعلق گرفته‎است، از آن ملت مقاوم ایران می‌داند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، سخنگویِ دستگاهِ دیپلماسی ایران، با تأیید تعلق جایزۀ ویژۀ 2016 مؤسسۀ معتبر بین‌المللی چتم هاوسِ لندن به محمد جواد ظریف، گفت وزیر امور خارجه، این جایزه را به دلیل کمک به صلح جهانی دریافت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «ظریف تعلق این جایزه به خود را به دلیل رشادت و پایمردی ملت بزرگ ایران که توانستند با مقاومت و خردورزی در برابر فشارها و تحریم‌های سال‌های اخیر سربلند بیرون آیند، می‌داند.»

وی بیان داشت: «وزیر امور خارجۀ کشورمان به دلیل فشردگی برنامه‌ها و مشغلۀ کاری فراوان در مراسم دریافت این جایزه حضور نمی‌یاید.»

مؤسسۀ مطالعاتی چَتم هاوس، دوشنبه محمد جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران و جان کری، وزیر خارجۀ امریکا، را به عنوان برندگان جایزۀ سال خود معرفی کرد.

چتم هاوس در تارنمای خود نوشت این مؤسسه جایزۀ سال خود را به فرد، افراد یا سازمان‌هایی می‌دهد که بیشترین کمک را به گسترش روابط بین‌المللی در یک سال گذشته کرده‎ باشند.

محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجۀ ایران، (سمت چپ) به همراه جان کری، وزیر امورخارجۀ امریکا

در این تارنما آمده‌است امسال جان‌کری و محمد جواد ظریف به دلیل نقش مهمی که در سال 2015 در موفقیت مذاکرات ایران و 1+5 داشتند، شایستۀ این عنوان تشخیص داده شده‌اند.

مؤسسۀ مطالعاتی چتم هاوس این جایزه را از سال 2005 میلادی ارائه داده‌است. آنگ سان سوچی، فعال دموکراسی در میانمار، گروه پزشکان بدون مرز و ملیندا گیتس، یکی از بنیان‌گذاران مؤسسۀ خیریۀ «بیل و ملیندا گیتس» از جمله برندگان پیشین چتم هاوس بوده‌اند.

لوران فابیوس، وزیر خارجۀ پیشین فرانسه، کریستیان فیگرز، دبیر اجرایی کنوانسیون چارچوب سازمان ملل در تغییرات اقلیمی، و آتاهیرو محمدو جگا، رئیس کمیسون انتخابات ملی نیجریه، دیگر نامزدهای دریافت جایزۀ امسال بودند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku