ضربات سنگین نیروهای ارتش سوریه به جیش الفتح در حلب

تصویر آرشیوی نیروهای ارتش سوریه در جنوب حلب

با پایان توقف حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست‌ها در حلب، ارتش سوریه به پیشروی‌های تازه‌ای در این منطقه دست یافته‌است.

خبرگزاری رسمی سوریه روز یکشنبه از تسلط نیروهای ارتش سوریه بر «گردان دفاع هوایی» در غرب دانشکده‌های نظامی در حومۀ جنوبی حلب پس از درگیری سنگین با عناصر تروریستی گروه موسوم به جیش‌الفتح خبر داد.

 گروه تروریستی جیش­الفتح یک گروه متشکل از چندین گروه تروریستی است.

از طرفی گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه، که در لندن مستقر است، از درگیری شدید میان نیروهای ارتش سوریه و هم‌پیمانان آن با گروه تروریستی فتح‌الشام و دیگر گروه‌های تروریستی در جنوب غرب حلب خبر داد.

 بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش با تسلط بر تپۀ «الصواریخ» در این منطقه، خود را به نزدیک شهرک «خان‌طومان» رسانده‌اند.

 این گزارش افزود دست‌کم 20 تن از عناصر فتح‌الشام در این درگیری کشته شدند.

منابع سوری همچنین گزارش دادند ارتش سوریه با انجام عملیاتی گسترده در روستاهای العیس، معراتا، الخالدیه و شهر خناصر در جنوب حلب، مراکز آموزشی تروریست‌های تکفیری را منهدم کردند.

تصویر آرشیوی نیروهای ارتش سوریه

تداوم درگیری‌ها در حلب پس از آن صورت می‌گیرد که روسیه از روز سه‌شنبه 27 مهر با هدف فراهم‌شدن شرایط برای خروج غیرنظامیان و عناصر مسلح از حلب، حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها در این شهر را متوقف کرده‌بود.

 این آتش بس تا ساعت 16 شنبه (به وقت محلی) تمدید شد.

منابع وابسته به وزارت خارجۀ سوریه نیز چهارشنبه (28 مهر) اعلام کردند یگان‌های ارتش سوریه با عقب‌نشینی جزئی از مواضع خود، شرایط را برای خروج معارضان مسلح از محله‌های شرقی حلب، از طریق دو گذرگاه، فراهم کرده‌اند؛ این در حالیست که گروه‌های تروریستی حاضر در حلب پیشتر با عقب‌نشینی از این شهر مخالفت کرده‌بودند.

شهر حلب زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، اما اکنون به عرصۀ جنگی شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌است.

این شهر از سال 2012 (1391) به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده‌است. بخش غربی حلب تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی مناطق شرقی حلب، که از پشتیبانی هوایی روسیه برخوردار است، از اول مهر امسال آغاز شد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku