مخالفت تروریست‌های سوری با عقب‌نشینی از حلب

عناصر گروه‌های تروریستی در شرق حلب (تصویر آرشیوی)

در حالی که روسیه توقف عملیات نظامی را در شهر حلبِ سوریه اعلام کرده‌است، گروه‌های تروریستی حاضر در این شهر با عقب‌نشینی از این شهر مخالفت کرده‌اند.

ذکریا ملاهفجی، مسئول امور سیاسی گروه تروریستی فاستقم، که جزئی از گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه است، سه‌شنبه گفت: «این گروه‌ها با هرگونه خروج (از حلب) کاملاً مخالفند. این (عقب‌نشینی) به منزلۀ تسلیم شدن است.»

فاروق ابوبکر، فرماندۀ گروه تروریستی احرارالشام، نیز تأکید کرد عناصر این گروه به جنگیدن ادامه می‌دهند.

شهر حلب، که دومین شهر بزرگ سوریه است، از سال 2012 (1391) به عرصۀ جنگی شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌استاین شهر از آن سال به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده که بخش غربی آن تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

این گروه‌ها در شرایطی با عقب‌نشینی از حلب اعلام مخالفت کردند که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، پیشتر گفته بود نیروهای هوایی روسیه و سوریه از ساعت 10 روز سه‌شنبه به وقت محلی حمله‌های هوایی خود را علیه تروریست‌ها در شهر حلب متوقف کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد هدف از این اقدام، فراهم کردن شرایط برای خروج غیرنظامیان و عناصر مسلح از حلب و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این شهر است.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه (تصویر آرشیوی)

شویگو همچنین گفت کارشناسان نظامی چهارشنبه (28 مهر) در نشستی که محور اصلی آن، جدا کردن تروریست‎ها از گروه‎های شورشی در سوریه است، در ژنوِ سوئیس دیدار خواهند کرد.

مقام‌های واشنگتن و مسکو بر سر تفکیک گروه‌های تروریستی در سوریه اختلاف نظر دارند؛ روسیه به دفعات اعلام کرده بود که گروه‌های موسوم به احرار الشام و جیش الاسلام که با حمایت عربستان سعودی در مذاکرات صلح بین‌المللی سوریه حضور داشتند، تروریستی هستند.

مسکو همچنین تأکید دارد که تغییر نام گروه تروریستی جبهة النصره، شاخۀ القاعده در سوریه، به جبهۀ فتح‌الشام، ماهیت تروریستیِ این گروه را تغییر نمی‌دهد.

با وجود این، امریکا از این گروهها به عنوان «مخالفان میانه‌رو» یاد می‌کند.

مناطق تحتِ تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای دولتی سوریه قرار دارد؛ عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی این مناطق نیز از اول مهر امسال آغاز شده‌است.

نیروهای دولتی سوریه که در عملیات در شهر حلب از پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روس برخوردارند، به پیشرفت‌هایی در این شهر دست یافته‌ و تروریست‌ها را در برخی محله‌های شرقی حلب به عقب رانده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku