دولت سوریه به دنبال همکاری با مصر در نبرد علیه تروریست‌ها

سرلشکر علی مملوک، رئیس اداره امنیت ملی سوریه

دولت سوریه از مصر خواسته‌است از نبرد دمشق با تروریست‌ها در این کشور، پشتیبانی کند.

سرلشکر علی مملوک، رئیس ادارۀ امنیت ملی سوریه، روز یکشنبه (25 مهر) در سفر رسمی یک روزه به قاهره، پایتخت مصر، با مقامات اطلاعاتی این کشور دیدار و دربارۀ این موضوع گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، سرلشکر مملوک در دیدارهای خود در قاهره، با سرلشکر خالد فوزي، رئیس سازمان اطلاعات مصر، نیز بحث و تبادل نظر کرد.

دو طرف در این دیدار دربارۀ «هماهنگ‌کردن مواضع سیاسی» و بهبود همکاری‌‌های دوجانبه در «نبرد علیه تروریسم» به توافق دست یافتند.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که سامح شُکری، وزیر خارجۀ مصر، 23 سپتامبر 2016 (2 مهر 1395) اعلام کرد رویکرد کشورش در قبال بحران سوریه با عربستان سعودی، که از حامیان اصلی تروریست‌ها به حساب می‌آید، متفاوت است.

سامح شکری، وزیر امور خارجۀ مصر (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وی گفت با حضور گروه‌های تروریستی در سوریه نمی‌توان به صلح در این کشور عربی دست یافت.

وزیر خارجۀ مصر در ادامه تصریح کرد: «عربستان سعودی مواضعی اتخاذ می‌کند که بر تغییر سیستم حاکم و رهبری سوریه تمرکز دارد، درحالی که مصر چنین رویکردی اتخاذ نکرده‌است.»

عربستان سعودی و متحدانش در حوزۀ خلیج فارس، به ویژ قطر، از افراط‌گرایان ستیزه‌جو در نبرد علیه دولت بشار اسد، رئیس‎جمهور سوریه، پشتیبانی می‌کنند. این درحالی است که مقامات مصر بر راه‍‌کارهای سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران در سوریه تاکید کرده‌اند.

ویرانه‌های ناشی از جنگ در حلب سوریه (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

شُکری پیشتر در نشست گروه بین‌المللی حمایت از سوریه، که در حاشیۀ هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات سوریه و همچنین برقراری آتش‌بس در این کشور جنگ‌زده تاکید کرده‌بود.

 سوریه از سال 2011 (1389) صحنۀ بحرانی مرگبار است که بر اساس گزارش سازمان ملل تاکنون بیش از 400 هزار کشته برجا گذاشته است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku