News   /   آفريقا

عملیات ضد داعش در سرت؛ پیشروی نیروهای طرفدار دولت لیبی

نیروهای دولتی لیبی در شهر سرت (23 مهر 95، عکس از رویترز)

مقام‌های نظامی و منابع پزشکی در لیبی، از پیشروی نیروهای طرفدار دولت این کشور و کشته شدن 14 تن از آنان در عملیات علیه گروه تروریستی داعش برای آزاد کردن شهر سرت خبر داده‌اند.

یک مقام نظامی شنبه به رویترز گفت در درگیری‌های شدید خیابانی در محلۀ «الجیزه البحریه» از تانک‌ها، خودروهای زرهی، مسلسل‌های سنگین و حمله‌های هوایی برای آزادسازی مناطق مسکونی تحت تصرف داعش استفاده شده است.

احمد هدیه، سخنگوی نیروهای طرفدار دولت که عمدتاً از شهر مصراته هستند، گفت: «نیروهای گروه بنیان مرصوص جمعه به محلۀ الجیزه البحریه حمله کردند. هواپیماهای نیروهای ما یک خودروی بمب‌گذاری‌شده را منهدم کردند.»

اکرم قلیوان، سخنگوی بیمارستان شهر مصراته، خاطر نشان کرد طی درگیری‌های روز جمعه 14 نیروی طرفدار دولت کشته و بیش از 20 تن از آنان زخمی شدند.

به گزارش رویترز، با گذشت شش ماه از شروع عملیات آزادسازی شهر سرت، نیروهای هم‌پیمان دولت تحت حمایت سازمان ملل در طرابلس یک گام دیگر به پاکسازی این شهر نزدیک شده‌اند.

داعش که هم اینک در سوریه و عراق به دلیل از دست دادن مناطق تحت تصرف خود، تحت فشار قرار دارد، با آزاد شدن احتمالی سرت متحمل یک شکست سنگین دیگر خواهد شد.

نیروهای دولتی لیبی در عملیات سرت از تانک‌ها، خودروهای زرهی و سلاح‌های سنگین استفاده کرده‌اند. (23 مهر 95، عکس از رویترز)

تروریست‌های داعش با سود جستن از اغتشاش‌های ایجاد شده بعد از سقوط حکومت معمر قذافی، دیکتاتور معدوم لیبی در 2011، حدود یک سال پیش سرت را اشغال کردند.

درگیری میان گروه‌های مسلح رقیب در لیبی به شکل‌گیری دو دولت در این کشور که فاقد ارتشی منسجم و یکپارچه است، منجر شد.

دولت تحت حمایت سازمان ملل در طرابلس سعی دارد حمایت گروه‌های نظامی قدرتمندی را که علیه طرفداران قذافی می‌جنگیدند، جلب کند.

نیروهای مصراته که عملیات آزادسازی سرت را شش ماه قبل آغاز کردند، طی این مدت متحمل تلفات سنگینی شده‌اند، اما به پیشرفت‌هایی نیز دست یافته‌اند.

به گزارش رویترز، تنها مانع در مسیر آزادسازی آخرین منطقۀ تحت اشغال داعش در سرت، تک‌تیراندازان و تله‌های انفجاری این گروه تروریستی است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku