یک کشته و چند زخمی در حملۀ هوایی اسرائیل به بلندی‌های جولانِ سوریه

دودی که پس از بمباران روستای جبه الخشاب سوریه در بلندی‌های جولان از سوی هواپیماهای اسرائیل به آسمان به پاخاسته است.(20 شهریور95،عکس از خبرگزاری فرانسه)

حملۀ هواپیماهای بدون سرنشین رژیم اسرائیل به استان قنیطره در جنوب غرب سوریه در بلندی‌های جولان یک کشته و 5 زخمی برجای گذاشته است.

یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل روز شنبه (27 شهریور) مواضع ارتش سوریه را  در منطقه «خان أرنبة» در استان قنیطره هدف قرار داد که در نتیجه آن یک نفر کشته شد و 5 تن دیگر مجروح شدند.

ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد یک جنگنده و یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل را پس از حمله به مواضع ارتش در خاک این کشورعربی سرنگون کرده است.

حملات اسرائیل در خاک سوریه در حالی است که نیروهای سوری سرگرم مبارزه با تروریست‌ها در بلندی‌های جولان هستند.

تصویر آرشیوی از امدادرسانی نیروهای رژیم اسرائیل به یک تروریست زخمی در مرز سوریه

دولت دمشق بارها اعلام کرده است رژیم اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را در مخفی‌گاه‌های گروه‌های تروریستی در سوریه کشف کرده است.

رژیم اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967 بلندی‌های جولان سوریه را اشغال و پس از مدتی آن را ضمیمه خود کرد؛ اقدامی که هرگز جامعه بین‌الملل آن را به‌رسمیت نشناخته است.

تل‌آویو همچنین در سال‌های اخیر ده‌ها شهرک مسکونی غیرقانونی در بلندیهای جولان اشغالی احداث کرده است و ازاین منطقه برای پیشبرد عملیات نظامی خود علیه دولت سوریه استفاده می کند.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku