پایان سفر دور دنیا در 504 روز با هواپیمای خورشیدی

فرود هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 در فرودگاه ابوظبی، پایتخت امارات پس از طی 42 هزار کیلومتر، بامداد سه شنبه 5 مرداد 1395(عکس از رویترز)

هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 قبل از طلوع آفتاب روز سه‌شنبه با فرود در فرودگاه ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، سفر تاریخی خود به دور دنیا را به پایان رساند.

این سفر 42 هزار کیلومتری با هدف ترویج انرژی پاک از 18 اسفند 1393 از ابوظبی آغاز شد. ایمپالس 2  با عبور از سراسر آسیا و اقیانوسیه به امریکا و سپس اروپا رفت و آخرین مرحله را با پرواز از قاهره، پایتخت مصر، به ابوظبی به پایان رساند. 

برتران پی‌کارد، خلبان سوئیسی و ماجراجوی این هواپیما، این سفر 504 روزه و پرهیجان را در ۱۷ مرحله با گذر از ۴ قاره، سه دریا و دو اقیانوس انجام داده است.

البته آندره بورشبرگ نیز، خلبان سوئیسی به عنوان خلبان کمکی در هدایت این هواپیما، پیکارد را همراهی کرده است.

تنها منبع تأمین انرژی در هواپیمای ایمپالس 2، خورشید بوده است. این هواپیما با 17 هزار سلول خورشیدی در بال‌های بزرگش قادر به ذخیره انرژی خورشید در طول روز و استفاده از آن در شب است.

بال‌های هواپیمای خورشیدی ایمپالس 2 نسبت به بدنه آن بسیار بزرگ است. طول بال‌ها به اندازه یک هواپیمای بوئینگ 747 است در حالی که بدنه تقریباً به اندازه یک خودرو است.

پی‌کارد پس از فرود موفقش در ابوظبی گفت: «آینده پاک است، آینده شما هستید. آینده اکنون است.»

طولانی‌ترین بخش این سفر به مسافت ۸.۹۲۴ کیلومتر از ناگویا در ژاپن تا هاوایی در امریکا انجام شد که تقریباً ۱۱۸ ساعت به طول انجامید و بورشبرگ رکورد طولانی‌ترین پرواز تک نفره و بدون وقفه جهان را شکست.

کار بر روی این پروژه از حدود 10 سال پیش آغاز شد و مشکلات و چالش‌های زیادی که بر سر راه آن وجود داشت نتوانستند مانع موفقیت آن شوند.

تصاویری منتخب از این سفر پرماجرا را در زیر ببینید.

قبل از فرود در فرودگاه ابوظبی، امارات متحده عربی
برتران پیکارد (راست) و آندره بورشبرگ، خلبانان سوئیسی ایمپالس 2 پس از فرود در ابوظبی
پس از فرود در فرودگاه قاهره
بر فراز مجسمه آزادی در منهتن، نیویورک امریکا
بر فراز شبه جزیره عربستان
ناگویا در ژاپن
در آسمان سانفرانسیسکو، امریکا
پرواز از بالای اهرام مصر 
آسمان سِویا در جنوب غرب اسپانیا

منبع تصاویر: خبرگزاری رویترز

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku