News   /   آمريکا

صدها امریکایی در شهر فرنسو در ایالت کالیفرنیا علیه ترامپ تظاهرات کردند

تصویری از معترضان در تظاهرات مقابل محل سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، در شهر فرنسو در ایالت کالیفرنیا (7 خرداد 1395 ، عکس از اسوشیتدپرس)

صدها شهروند امریکایی در اعتراض به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری امریکا، تظاهرات کردند.

معترضان در این تظاهرات که روز جمعه (7 خرداد) در فرنسو در ایالت کالیفرنیا برگزار شد، علیه ترامپ شعار سر دادند و بر لزوم برکناری وی تاکید کردند. برخی از تظاهرات کنندگان نیز در حمایت از برنی سندرز، نامزد احتمالی دموکرات ها درانتخابات ریاست جمهوری امریکا، پلاکارد حمل می کردند.

شهرهای دیگر امریکا نیز پیش از این شاهد تظاهرات و اعتراضات مشابه بود که به خشونت منجر شد و دستگیری به دنبال داشت.

نیروی پلیس برای پایان دادن به نزاع و کشمکش میان معترضان و حامیان ترامپ در شهر فرنسو مداخله کرد اما کسی دستگیر نشد.

ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سخنرانی اخیر خود در منطقه از امکان پیشتازی خود در کالیفرنیا خبر داده و گفته است، «نقشی بسیار قوی و سنگین» در این ایالت ایفا خواهد کرد.

 تصویری از سخنرانی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا (7 خرداد 1395)

وی همچنین با اشاره به «تلفات، ویرانی ها و همچنین پیدایش داعش» از سیاست امریکا در خاورمیانه انتقاد کرده است.

این در حالی است که حضور ترامپ در برخی از مناطق غربی امریکا با تظاهرات و اعتراضات گسترده همراه بوده است.

اعتراضات ضد ترامپ در حالی روز جمعه ادامه یافت که سه شنبه شب تظاهرات مشابه در نیو مکزیکو به خشونت کشیده شد .

معترضان امریکایی که گردهمایی انتخاباتی ترامپ را در مقر کنوانسیون جمهوری خواهان در شهرآلبوکرکی ایالت نیومکزیکو مختل کردند، با دخالت نیروی پلیس و شلیک گاز اشک آور متفرق شدند.

این در حالی است که نیروی پلیس در رویارویی با اعتراضات مشابه ماه مارس در شیکاگو که با خشونت میان هواداران و معترضان همراه بود، ناکام ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ موفق شده است حمایت کافی نمایندگان حزب جمهوری‌خواه را برای نامزدی نهایی این حزب در رقابت‎های اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کسب کند.

آمار آسوشیتدپرس نشان می‌دهد ترامپ از حمایت ۱۲۳۸ نماینده برخوردار شده است؛ این تاجر میلیونر امریکایی که اهل نیویورک است، از شانزده رقیب خود پیشی گرفته و هم اکنون به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح است.

ترامپ با توجه به کنار کشیدن رقبای اصلی خود، تد کروز، جان کیسیک و مارکو روبیو، در مبارزات مقدماتی درون حزبی، عملا تنها فرد باقی مانده بود و ناظران پیش‎بینی کرده بودند وی به احتمال زیاد در مجمع انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامزد نهایی معرفی خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر چندین چهره ارشد جمهوری‌خواه با نامزدی ترامپ مخالفت کرده بودند چرا که در توانایی وی برای رقابت با دموکرات‌ها در انتخابات سراسری و صلاحیت وی برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا تردید داشتند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku