توقف موقت حملات هوایی روسیه علیه گروه موسوم به جبهه النصره

تصویری از تروریست‌های گروه موسوم به جبهه النصره (عکس از رویترز)

وزارت دفاع روسیه می‌گوید به طور موقت حملات هوایی خود علیه گروه تروریستی موسوم به جبهه‌ النصره را در سوریه متوقف می‌کند، تا دیگر گروه‌های معارضِ مسلح بتوانند از آن مناطق خارج شوند.

این وزارتخانه چهارشنبه (5 خرداد) در بیانیه‌ای اعلام کرد تعدادی از گروههای مسلح، به ویژه در دمشق و حلب، از روسیه خواسته‌اند حملات هوایی خود را مدتی متوقف کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که روسیه با توجه به این درخواست‌ها تصمیم گرفته است کمی بیشتر در آغاز حملات هوایی خود به مواضع النصره وقفه بیاندازد.

روسیه از هشتم مهر سال 1394 به خواست سوریه و با مجوز دولتِ این کشور حملات هوایی خود را به مواضع گروههای تروریستی در این کشور عربی آغاز کرد.

روسیه جمعه گذشته به امریکا پیشنهاد داد یک عملیات هوایی مشترک علیه گروه تروریستی جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی که آتش بس سوریه را نقض کرده‌اند، اجرا کنند، اما واشنگتن با این پیشنهاد مخالفت کرد.

ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا اواخر تابستان 1393 بدون رضایت دولت دمشق حملات هوایی خود را در سوریه آغاز کرد.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در جنگ پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور آواره شده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است. 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku