مسکو: امریکا سعی کرد مواضع جبهه النصره جزء نواحی آتش بش لحاظ شود

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گفته وزیر خارجه روسیه، امریکا تلاش می‌کند مناطق تحت تصرف گروه تروریستی جبهه النصره در استان حلب جزء نواحی آتش بس لحاظ شود.

سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «همکاران امریکایی ما در طول مذاکرات سعی کردند مرزهای منطقه آرامش را به گونه‌ای ترسیم کنند که شمار زیادی از مواضع جبهه النصره را در بر بگیرد. ما اجازه چنین چیزی را ندادیم زیرا این موضوع کاملا غیرمقبول است.»

وی افزود این اقدام واشنگتن بیانگر آن است که «فردی می‌خواهد برای جلوگیری از حمله به مواضع جبهه النصره از امریکایی‌ها استفاده کند.»

لاوروف همچنین از احتمال نشست وزرای خارجه گروه بین المللی حمایت از سوریه در «هفته‌های آتی» خبر داد و گفت هدف اصلی از تشکیل این نشست این است که «ببینیم چه کسی و به چه نحوی» تصمیم‌های پیشین را – که به واسطه دو قطعنامه شورای امنیت تصویب شد – اجرا می‌کند.

نشست وزرای خارجه کشورهای گروه بین المللی حمایت از سوریه در مونیخ (22 بهمن 1394، عکس از خبرگزاری فرانسه)

این مقام روس با اشاره به حضور نیروی هوایی کشورش در سوریه تاکید کرد احتمال نمی‌رود ترکیه و عربستان سعودی نیروی زمینی به سوریه اعزام کنند.

به گزارش «دیلی صباح» احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه اظهار داشت: «اگر لازم شود برای حفاظت از امنیت ترکیه دست به اعزام نیروهای زمینی به سوریه بزنیم تمام تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ می‌کنیم. ما حق داریم از خود دفاع کنیم به ویژه اگر حملات داعش علیه خاک ترکیه ادامه پیدا کند.»

وی افزود: «خاک سوریه متعلق به روسیه نیست و این کشور عضو شورای امنیت است و اگر شرایط اقتضا کند ما مداخله می‌کنیم چرا که از سوی داعش و نه روسیه تهدید می‌شویم. ما نمی‌خواهیم که با روسیه برخورد داشته باشیم ولی در دفاع از کشورمان تردید نخواهیم کرد و به حمایت خود از مخالفان سوری میانه رو علیه داعش ادامه می‌دهیم.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku