آغاز عملیات ارتش عراق برای آزادسازی شهرکی در غرب استان انبار

نیروهای داوطلب عراقی در شمال رمادی مرکز استان انبار، 23 اردیبهشت 135 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نیروهای ارتش عراق و نیروهای داوطلب عملیات آزادسازی شهرک رطبه را از اشغال تروریست‌های تکفیری داعش در غرب استان انبار آغاز کرده‌اند.

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ویژه، سربازان ارتش، پلیس، گارد مرزی و یگان‌های بسیج مردمی در عملیات آزادسازی رطبه، که از تابستان دو سال پیش تاکنون در اشغال داعش قرار دارد، مشارکت دارند.

بنا بر این اطلاعیه، ارتش عراق با استفاده از حملات توپخانه‌ای و پشتیبانی هوایی به پیشروی خود ادامه می‌دهد.

آزاد سازی البرازیه

در همین حال، منابع خبری عراق به نقل از فرمانده عملیات یگان هفتم ارتش عراق سر لشگر نومان الزوبعی از آزاد سازی شهرک البرازیه در اطراف منطقه البغدادی در غرب انبار خبر دادند.

از زمان آغاز حملات داعش در خاک عراق در ژوئن 2014 (تیر 1393) بخش‌هایی از مناطق شمال و غرب این کشور صحنه خشونت این گروه تکفیری بوده است.

گروه تکفیری داعش در ماه‌های اخیر در پی عملیات متعدد ارتش و نیروهای مردمی علیه مواضع این گروه متحمل تلفات سنگین شده و از بسیاری از مناطق تحت کنترل خود بیرون رانده شده است.

نیروهای عراقی کنترل بخش‌های وسیعی از انبار از جمله رمادی مرکز این استان و شهر هیت را به دست گرفته‌اند؛ با این حال سایر قسمت‌های این استان از جمله فلوجه به عنوان دومین شهر بزرگ استان کماکان تحت کنترل داعش قرار دارد.

نیروهای پدافند غیر عامل عراق در حال پاکسازی ناحیه تازه درشمال این کشور که در تاریخ 23 اسفند 1394 مورد حمله شیمیایی داعش قرار گرفت.

حملات شیمیایی داعش

در همین حال، سرتیپ راجر نوبل جانشین استرالیایی فرمانده نیروهای بین‌المللی در عراق شنبه نسبت به احتمال استفاده داعش از سلاح شیمیایی علیه نیروهای عراقی که درصدد پیشروی به موصل هستند هشدار دارد. این شهر شمالی عراق کماکان تحت کنترل داعش قرار دارد.

وی گفت سلاح‌های شیمیایی بخشی از معادله نبرد است و ارتش عراق نیز مسلما انتظار دارد که دشمن با تمام توان به نبرد آنها بیایند.

بنا بر گزارش‌ها، داعش به دنبال تولید سلاح شیمیایی است و ظاهرا واحد ویژه تحقیقات درباره سلاح شیمیایی ایجاد کرده است. گفته می‌شود دانشمندان عراقی که با صدام حسین، دیکتاتور معدوم عراق همکاری داشتند و نیز برخی کارشناسان خارجی با این گروه تروریستی در این زمینه همکاری دارند.

داعش مکررا در حملات خود به مناطق کردنشین شمال عراق از سلاح شیمیایی از جمله گاز کلر و خردل استفاده کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku