استفاده از سلاح شیمیایی از سوی داعش در عراق

تروریست های داعش پس از دست یابی به سلاح های جنگی سنگین (عکس از رویترز)

براساس اظهارات یک مقام محلی عراقی، تروریست های داعش در حمله های اخیر خود در استان «کرکوک» درشمال عراق از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.     

ارشد صالح، رئیس جبهه ترکمن های عراقی روز جمعه اعلام کرد، تروریست های داعش در9 مارس (19 اسفند) به شهر« توز خورماتو» که عمده جمعیت آن ترکمن های شیعه هستند، با گلوله های خمپاره مجهز به کلاهک شیمیایی حمله کرده اند.          

بر اساس گفته این مقام محلی، در این حمله سه تن کشته و صدها نفر دیگر آسیب دیده اند.

صالح گفت: «داعش مواد اولیه و کارشناسان تولید این سلاح های ممنوعه را در اختیار دارد.»

احمد ازومجو، مدیر کل سازمان بین المللی «منع استفاده از تسلیحات شیمیایی» چند روز پیش از دست یابی بازرسان این سازمان به مدارکی که بر استفاده از«گاز خردل» بدست تروریست‎های داعش در عراق و سوریه دلالت می کند، خبر داد.   

شهروند سوری آسیب دیده از حمله شیمیایی تروریست های داعش به منطقه شیخ مقصود در حلب (عکس آرشیوی)      

تروریست‎های داعش در هفتم آوریل (19فروردین) به مواضع نیروهای کرد موسوم به «نیروهای مدافع خلق» در نزدیکی شهر حلب حمله کردند که درپی این حمله 23 نفر کشته و نزدیک به 100 نفر زخمی شدند.

بر اساس تصاویری که از این درگیری منتشر شده است، پس از اصابت گلوله خمپاره شلیک شده بسوی منطقه شیخ مقصود گاز زرد رنگی در فضا منتشر می شود.

بر اساس گزارش یک انجمن پزشکی سوری – آمریکایی، داعش بیش از 160 حمله شیمیایی از آغاز ناآرامی ها در سوریه انجام داده و از گازهای سمی نظیر سارین، کلر و خردل استفاده کرده است. در این حملات دست کم هزار و 149 نفر کشته شده اند.

در تحولی دیگر، شبکه السومریه از کشته شدن یک سرکرده گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ارتش عراق به غرب شهر رمادی خبر داد. دراین حمله شماری از همراهان این تروریست نیز کشته شدند.  

به گزارش این شبکه خبری عراقی، تروریست ها قصد داشتند با 7 خودروی بمب گذاری شده به شمال شهر رمادی حمله کنند، اما نیروهای امنیتی عراقی بمب های جاسازی در خودروهای آنها را خنثی کردند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku