شمارش معکوس برای آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبارِ عراق

نیروهای عراقی حاضر در عملیات ضد داعش در نزدیکی شهر عامریه الفلوجه در حدود 30 کیلومتری جنوب شهر فلوجه در استان الانبارِ عراق (16 اردیبهشت 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

ارتش عراق با پیشروی در استان الانبار منطقۀ الرمیله و بخش‌هایی از منطقۀ صقلاویه را در شمال شهر راهبردیِ فلوجه از حضور تروریست‌‎های داعش پاکسازی کرده است.

براساس گزارش شبکۀ السومریۀ عراق جادۀ العامریه و چهارراه السلام در جنوب شهر فلوجه نیز پاکسازی شد و دست‌کم 20 تروریستِ عضو داعش کشته شدند.

به گفتۀ اسماعیل محلاوی، فرمانده عملیات استان الانبار، این تروریست‌ها در حملات هوایی کشته شدند.

این مقام ارشد نظامی گفت جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا با هماهنگی ارتش عراق یک خودروی بمب‌گذاری شده را در منطقۀ البوشهاب در جنوب فلوجه منهدم کردند.

در این عملیاتِ نظامی، همچنین دو انبار تسلیحات و 6 سکوی پرتاب موشک و توپ منهدم شد.

عملیات آزادسازی شهر فلوجه، از هفتۀ جاری آغاز شده است. این شهر راهبردی در استان الانبارِ عراق، دومین مرکزِ مهم تروریست‌های داعش پس از شهر موصل در استان نینوا به حساب می‌آید.

تحلیل‌گران بر این باورند که آزادسازی شهر فلوجه دروازۀ ورود نیروهای عراقی به شهر موصل و شکست داعش است.

بر اساس برآوردها، هم اکنون 30 تا 60 هزار نفر در فلوجه زندگی می‌کنند. تروریست‌های داعش در اوایل سال 2014 میلادی (حدود دو سال پیش) این شهر را که جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر داشت، اشغال کردند.

نیروهای ارتش عراق در روستای روستای خربردان در شهر مخمور در جنوب شرقی موصل در استان نینوا (21 فروردین 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

پیشروی نیروهای عراقی به سمت موصل در استان نینوا

همگام با پیشروی نیروهای عراقی در استان الانبار در غربِ این کشور، عملیات در استان شمالی نینوا نیز ادامه دارد.

نیروهای ارتش عراق روز دوشنبه (20 اردیبهشت) روستای راهبردی كبروك را در نزدیكی شهر موصل در استان نینوا پاکسازی کردند.

به گزارش شبكۀ خبری اسكای نیوز، در پی درگیری شدید نیروهای عراقی با تروریست‎های داعش، روستای کبروک در جنوب شهر مخمور در مرکز استان نینوا آزاد شد.

فرمانده عملیات استان نینوا پیشتر اعلام کرده بود که روستای مهانه در جنوب موصل از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی شده است.

عبدالرحمن الجبوری، یکی از فرماندهان این عملیات گفت: «نیروهای هوایی ارتش عراق پیش از ورود نیروها به روستای کبروک مواضع گروه تروریستی داعش را در این روستا هدف قرار دادند. در این حملات 18 تروریست كشته شدند.»

داعش از تابستان 1393 کنترل شهر موصل را در اختیار دارد.

نیروهای عراقی طی یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست های داعش را به عقب رانده و شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت و رمادی را از تکفیری ها پس بگیرند.

ارتش عراق در حال حاضر عملیات خود را برای آزادسازی شهر فلوجه و متعاقب آن موصل، مرکز استان نینوا در شمال این کشور آغاز کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku