News   /   ايران

عکس: ببر سیبری به باغ‌وحش ارم منتقل شد

ببر سیبری در باغ وحش ارم در غرب تهران (29 آذر 94- عکس از تسنیم)

ببر سیبری که به دلیل احتمال ابتلا به بیماری مش‌مشه 5 سال در قرنطینه نگهداری می‌شد، به باغ‌وحش ارم در غرب تهران منتقل شده است. 

این ببر روز یک‌شنبه و بدون حمایت سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی و باغ‌وحش ارم به این مکان منتقل شد.  

دو قلاده ببر سیبری سال 89  با هدف  احیای نسل ببر در میانکاله از روسیه به ایران منتقل شدند. اما ببر نر به دلیل شرایط نامناسب و تغذیه از گوشت الاغ آلوده به بیماری مشمشه مبتلا شد و در نهایت جان خود را از دست داد، پس از آن ببر ماده رادر قرنطینه نگهداری کردند.

برخی فعالان حوزۀ حیات وحش معتقدند که ببر ماده برای 5 سال در جایگاهی غیراستاندارد و با شرایط نامناسب در قرنطینۀ ارم نگهداری شده است. 

جایگاه ببر در منطقۀ حفاظت شدۀ سمسکنده نیز از چند ماه پیش مهیا شده بود اما خبرگزاری تابناک می‌گوید به دنبال درخواست فعالان حیات وحش از معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، انتقال هرچه سریع‌تر ببر سیبری از قرنطینه نامناسب ارم، به بخش باغ وحش باید صورت می‌گرفت.

اما مجید خرازیان مقدم، مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرده است سازمان حفاظت محیط زیست هنوز نتوانسته است رضایت ناصر مهردادی، مدیرکل ادارۀ حفاظت محیط زیست استان مازندران را برای انتقال این ببر جلب کند.

این در حالی است که به گفتۀ مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست، احداث جایگاهی جدید برای نگهداری از ببر سیبری با شرایط استاندارد، بالغ بر 80 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

خبرگزاری تسنیم تصاویری از این ببر در باغ وحش ارم منتشر کرده است: 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku