News   /   آمريکا

پنتاگون: آسیب‌پذیری سامانه‌های نظامی امریکا در برابر حملات سایبری

ارتش امریکا برای تقویت سامانه‌های دفاعی خود مقابل تهدیدات سایبری با کمبود نیروی متخصص رو به رو است.

بنا بر اسناد وزارت دفاع امریکا، سامانه‌های تسلیحاتی این کشور مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند اما ارتش با کمبود نیروی زبده برای ارتقای تجهیزات دفاعی خود مواجه است.

پایگاه خبری «دیلی بیست» چهارشنبه گزارش داد اعضای کنگره از اینکه ارتش امریکا با کمبود کارشناسان متخصص شبیه‌سازی حملات و تکنیک‌های دشمنان بالقوه - موسوم به عوامل اکیپ سرخ - رو به رو است، نگران هستند.

گروهی از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات چهارشنبه با ابلاغ این نگرانی به اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا، خواستار اقدام مقتضی وی شدند.

یکی از دلایل کمبود نیروی یاد شده در پنتاگون این است که افراد دارای این سطح از تخصص جذب شرکت‌های خصوصی می‌شوند که حقوق بالاتری را پرداخت می‌کنند.

در سند پنتاگون آمده که برخی از اعضای اکیپ سرخ ظرف سه سال گذشته به خاطر کسب درآمد بیشتر ارتش امریکا را ترک کرده‌اند و آنانی که باقی مانده‌اند توان رقابت با دشمنان را ندارند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا (چپ) و ژنرال پال سلوا، رئیس ستاد مشترک ارتش، در جلسه پرسش و پاسخ کمیته نیروهای مسلح سنا (18 آذر 1394، عکس از AFP)

سرگرد آدریان رانکین گالووی، سخنگوی دفتر سنجش و برآورد عملیاتی پنتاگون، به دیلی بیست گفت: «اگر قرار است  وزارت دفاع امریکا توان ارزیابی موثر سامانه‌های دفاعی و تربیت نیرو برای مقابله با تهدیدهای سایبری را حفظ کند، این روند باید تغییر کند.»

یک افسر اطلاعاتی پیشین امریکا، که سرپرستی یک اکیپ سرخ را بر عهده داشته، گفت از بابت همکاری با یک بانک برای بهبود امنیت سایبری آن بیش از 300 هزار دلار در سال درآمد دارد که این رقم بیش از سه برابر حقوق وی در ارتش است.»

بنا بر سند پنتاگون، وزارت دفاع در حال حاضر حدود 50 کارشناس اکیپ سرخ دارد که سامانه‌ها و تسلیحات نظامی را ارزیابی می‌کنند، که این رقم معادل یک سوم نیاز واقعی آن است.

در نامه‌ای که جکی اسپیر، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا و 25 نماینده دیگر به کارتر ارسال کردند، آمده است: «با توجه به آنکه میزان و شدت تهدیدهای سایبری علیه امریکا رو به افزایش است، سنجش‌های واقعی سایبری باید در اولویت جدی قرار گیرد که این امر بدون  برخورداری از پرسنل کافی و خبره میسر نیست.»

وی افزود: «مصرانه خواستار اقدامات مساعد شما در راستای جذب، تربیت و حفظ چنین نیروهایی هستیم.»

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku