News   /   آمريکا

توافق امریکا و چین در زمینه جاسوسی سایبری

امریکا و چین بر سر گسترش همکاری برای قطع جاسوسی سایبری از یکدیگر به توافق رسیده‌اند.

 

امریکا و چین بر سر گسترش همکاری برای متوقف کردن جاسوسی‌های سایبری میان این دو رقیب ژئوپولتیک به توافق رسیده‌اند.

وزارت دادگستری امریکا چهارشنبه از حصول این توافق میان مقامات ارشد امنیتی دو طرف در مذاکرات این هفته در واشنگتن خبر داد.

لورتا لینچ، دادستان کل امریکا، جه جانسون، وزیر امنیت ملی امریکا و گوئه شنکن، وزیر امنیت عمومی چین از جمله افراد شرکت‌کننده در مذاکرات سه‌شنبه و چهارشنبه بودند.

آن‌ها در این نشست به بررسی دستورالعمل‌های مربوط به درخواست اطلاعات و همکاری در زمینه جرائم سایبری و سایر فعالیت‌های مخرب فضای مجازی پرداختند.

وزارت امنیت عمومی چین با اشاره به «تاثیر عمده» این توافق بر اجرای تدابیر امنیت سایبری افزود دو طرف مصمم به پیشبرد صادقانه مذاکرات در این زمینه هستند.

دیدار لورتا لینچ دادستان کل امریکا (وسط)، جه جانسون وزیر امنیت ملی امریکا (راست) و گوئه شنکن وزیر امنیت عمومی چین در نشستی در وزارت دادگستری امریکا، واشنگتن. (10 آذر 94، عکس از AP)

بعد از وعده باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا و همتای چینی وی، شی جین‌پینگ در ماه سپتامبر مبنی بر خودداری دو کشور از جاسوسی اقتصادی عامدانه در فضای مجازی، این اولین نشست این چنینی بود.

امریکا سال‌هاست دولت و ارتش چین را به اجرای حملات سایبری از جمله تلاش برای سرقت اطلاعات از دستگاه‌های فدرال متهم می‌کند.

واشنگتن ادعا می‌کند دولت چین در هک شدن سامانه‌های اداره منابع انسانی امریکا در سال گذشته دست داشته است. در این حمله هکری اطلاعات 22 میلیون کارمند ربوده شد.

خبرگزاری رسمی شینهوای چین در گزارشی که چهارشنبه منتشر کرد این حمله را دارای جنبه تبهکارانه و غیر منتسب به دولت دانست.

پکن معتقد است اتهامات واشنگتن در مورد حملات سایبری ریاکارانه است، زیرا بر اساس افشاگری‌های اطلاعاتی، امریکا فعال‌ترین متخلف عرصه جاسوسی سایبری از کشورهای خارجی، به ویژه چین است.

 

برای اطلاع از تازه ترین اخبار ایران و جهان به کانال پرس‌ تی‌وی فارسی در تلگرام بپیوندید.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku