News   /   آسيا

خودداری پلیس تایلند از ارائه جزئیات انفجار بانکوک

پوم پان موانگ رئیس پلیس تایلند AFP

رئیس پلیس تایلند درباره انفجار اخیر در بانکوک پایتخت این کشور می‌گوید، نمی‌تواند تمامی جزئیات به دست آمده درباره انفجار اخیر را منتشر کند.

«سومیوت پوم پان موانگ» رئیس پلیس ملی تایلند گفت: «نمی‌توانم همه چیز را افشا کنم. به نیروهای پلیس دستور دادم تا به سوالات رسانه‌ها پاسخ ندهند.»

وی با اشاره به بمب گذاری روز دوشنبه در معبد «اراوان» در بانکوک که منجر به کشته شدن 20 تن و زخمی شدن 120 تن دیگر شد، افزود: «پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.»

اگرچه وی به جزئیات بیشتری درباره اطلاعات به دست آمده اشاره‌ای نکرد.

حکم دستگیری مظنون اصلی  این بمب گذاری صادر شده است. براساس تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته، مرد جوانی که تی شرت زرد و عینک به چشم داشت، کوله پشتی را که بمب در آن جاسازی شده بود، دقایقی قبل از انفجار در زیر صندلی در معبد جاسازی کرد.

مقامات تایلند بر این باورند که عامل انفجار در محلی مخفی شده است و برای پیدا کردن وی از پلیس بین الملل، «اینترپل» کمک خواسته‌اند.

دو فرد دیگر که در تصاویر دوربین‌های امنیتی در نزدیکی وی بودند، دیروز پس از بازجویی و ارتباط نداشتن آنها با فرد بمب گذار، آزاد شدند.

رئیس پلیس تایلند با اشاره به این مطلب که نوع بمب منفجر شده از نوع لوله‌ای بوده است، گفت:«هدف از این انفجار بی اعتبار کردن دولت و ایجاد فضای رعب و وحشت برای فراری دادن گردشگران خارجی است.»   


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku