News   /   آمريکا

کمپین تحریم‌ علیه اسرائیل در امریکا شدت گرفته است

تصویر فراخوان تحریم اسرائیل روی دیوار خیابانی در بیت لحم در کرانه باختری (15 خرداد 94، عکس از AFP)

با پیوستن موسسه‌های آموزشی و کلیساهای بیشتر در امریکا به کمپین تحریم‌های ضد اسرائیلی،  دامنه این کمپین که با هدف اعتراض علیه ظلم تل آویو در برابر فلسطینیان راه اندازی شده، گسترش یافته است. 

فعالان جنبش انزوا، خودداری از سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل (بی‌دی‌اِس) در صدد هستند گسترده‌ترین اقدام ضد اسرائیلی را راه اندازی کنند؛ اقدامی که در برگیرنده انجمن‌های دانشجویی 293 دانشگاه امریکایی و یک کلیسای معتبر پروتستان است.

فعالان بی‌دی‌اِس منتظرند کلیسای «یونایتد متودیست» که دارای هشت میلیون عضو در سراسر امریکاست در سال آینده میلادی به این جنبش ملحق شده و روند رشد فزاینده موج اعتراض‌ها در ایالات متحده علیه اسرائیل را سرعت بخشد.

فعالان این جنبش ضد اسرائیلی در بیانیه‌ای اعلام کردند هدفشان تبدیل دانشگاه‌ها و کلیساها به مکانی برای حمایت از حقوق فلسطینیان است.

یکی از اعضای بی‌دی‌اِس گفت کلیسای «یونایتد متودیست» در ماه می سال آینده در ایالت اورگن نشستی برگزار خواهد کرد و درباره تحریم اسرائیل تصمیم گیری می‌کند.

171 سازمان فلسطینی در ژوئیه 2005 کمپین تحریم اسرائیل را آغاز کردند. در این کمپین از موسسه‌های بسیاری خواسته شده است «تا زمانی که اسرائیل به تعهدات خود بر مبنای قوانین بین‌الملل عمل نکرده است، این رژیم را به روش‌های مختلف تحریم کنند.»

این جنبش درصدد است به اشغالگری اسرائیل و غصب زمین‌های فلسطینی پایان دهد و رژیم تل آویو را به پذیرش حق بازگشت پناهجویان فلسطینی ملزم کند.

کلیسای «متحد مسیح» ماه گذشته با تصویب قطعنامه‌ای خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی تولید شده در شهرک‌های غیرقانونی و عدم سرمایه گذاری در شرکت‌هایی شد که در اراضی اشغالی فلسطین فعالیت می‌کنند.[بیشتر بخوانید]

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و مقامات رژیم اسرائیل، کمپین تحریم بی‌دی‌اِس را نوع جدیدی از تروریسم برای نامشروع جلوه دادن رژیم تل آویو برشمردند.

حامیان این کمپین که شمار بسیاری از آنان را یهودیان امریکایی تشکیل می‌دهند، اینگونه انتقادهای مقام‌های اسرائیل را روشی تفرقه انگیز می‌دانند که هدفش جلوگیری از به چالش کشیدن اشغالگری اسرائیل است.

گروه «صدای یهودی برای صلح» که در شهر اوکلند در ایالت کالیفرنیا مستقر است، پیشتر به کمپین بی‌دی‌اِس ملحق شده بود.

لِو هیرشورن، یکی از اعضای هیات امنای این گروه ماه ژوئیه در بیانیه‌ای گفت: «افراد ترقی خواه در حال بیان ایده‌های خود هستند و طولی نخواهد کشید که اسرائیل به دلیل تخلفات حقوق بشری و نقض قوانین بین الملل مسئول شناخته شود.»


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku