News   /   آمريکا

هم‌زمان با ادامه اعتراضات در بالتیمور چند معترض دستگیر شدند

سربازان گارد ملی در پی انتشار گزارش مرگ فردی گری در بالتیمور در خیابان شمالی قدم می‎‌زنند، یک می 2015.

هم‌زمان با ادامه اعتراضات علیه خشونت پلیس و نقض مقررات منع آمد و شد در بالتیمور، ماموران پلیس امریکا چندین معترض را در این شهر دستگیر کرده‌اند.

معترضان برای چهارمین شب متوالی مقررات منع آمد و شد را نقض کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ماموران پلیس جمعه شب حدود ساعت 10  پس از آغاز اجرای مقررات منع آمد و شد در مقابل ساختمان شهرداری بالتیمور با معترضان درگیر شدند و تعدادی از آنان را دستگیر کردند.

پلیس بالتیمور در صفحه توئیتر نوشت تعدادی از معترضان «با نقض مقررات منع آمد و شد» و به رغم هشدارهای ماموران همچنان در «میدان یادبود جنگ» باقی ماندند.

تعداد دیگری از معترضان نیز پیش از زمان آغاز اجرای مقررات منع آمد و شد در تقاطع خیابان‌های شمالی و پنسیلوانیا در بالتیمور غربی جمع شدند.

فردی گری 25 ساله 19 آوریل یک هفته پس از دستگیری و بازداشت توسط پلیس بالتیمور بر اثر شدت جراحات در زندان درگذشت. 6 مامور پلیس که در دستگیری وی دست داشتند بر سر این مساله از خدمت معلق شدند.

دادستان کل بالتیمور روز جمعه مرگ گری را قتل نامید و گفت 6 مامور پلیس در این پرونده متهم هستند.

مریلین ماسبی در جمع خبرنگاران گفت تحقیقات دفتر وی نشان داد که گری به قتل رسیده و دستگیری وی غیرقانونی بوده است. وی افزود نحوه برخورد با گری در زندان معادل قتل و آدمکشی بود.

ماسبی تاکید کرد افسران پلیس بالتیمور به خاطر مرگ گری با اتهاماتی از جمله قتل درجه دوم، قتل نفس، حمله و بدرفتاری و... مواجه خواهند بود.

دادستان ایالتی مریلند با تأکید بر اینکه افسران پلیس دلیل موجهی برای بازداشت این جوان سیاهپوست نداشته‌اند، گفت قراربازداشت افسرانِ خاطی صادر شده است.

بر پایه گزارش‌ها تا کنون 150 معترض به قتل گری در امریکا بازداشت شده‌اند و تنها 120 مورد از این دستگیری‌ها در شهر نیویورک بوده است.

ز س/د ب

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku