News   /   آمريکا

استقرار هزاران نیروی گارد ملی در بالتیمور آمریکا

استقرار نیروهای پلیس و گارد ملی در بالتیمور پس از اعلام حالت فوق العاده (8 اردیبهشت 94، عکس از AFP)

تظاهرات ناشی از مرگ یک جوان سیاهپوست در شهر بالتیمور واقع در ایالت مریلند که به درگیری شدید با پلیس منجر شده بود، پای نیروهای گارد ملی را به این شهر کشاند.

هزاران نیروی گارد ملی روز سه شنبه برای پشتیبانی از پلیس بالتیمور در شهر مستقر شدند.

شهردار بالتمیور پیشتر اعلام کرده بود برای مقابله با خشونت‌ها، گارد ملی مریلند در شهر مستقر خواهد شد و فرماندار این ایالت، لاری هوگان، هم با استقرار این نیروها موافقت کرده است.

استقرار نیروهای پلیس ضد شورش در بالتیمور (اردیبهشت 94، عکس از AFP)

اعلام وضعیت فوق‌العاده در بالتیمور

به گفته هاوارد لیبیت، مدیر سیاست گذاری و برنامه ریزی استراتژیک بالتیمور، در جریان ناآرامی‌هایی که از دوشنبه آغاز شد حدود 200 نفر دستگیر شدند، 144 خودرو به آتش کشیده شد و 15 ساختمان در این شهر در آتش سوخت. به موجب این ناآرامی‌ها، در ایالت مریلند وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

بر اساس گزارش‌ها، معترضان در جریان تظاهرات یک خودروی پلیس را به آتش کشیدند و یک خودروی دیگر پلیس را هم تخریب و به سوی ماموران پلیس سنگ پرتاب می‌کردند.

خشونت در بالتیمور بعد از مراسم خاکسپاری فِرِدی گِرِی، جوان 25 ساله سیاه پوست آغاز شد. این جوان در پی جراحات نخاعی که در جریان بازداشت شدن متحمل شده بود در 19 آوریل در بازداشتگاه پلیس جان سپرد.

در تصاویری که یکی از شاهدان با تلفن همراه خود ضبط کرده بود، دیده می‌شود که ماموران پلیس، گِرِی را پس از جراحت به داخل ون می‌کشند.

در ماه‌های گذشته، اعتراضات گسترده‌ای در پی قتل سیاه‌پوستان به دست ماموران پلیس در سراسر آمریکا برپا شده است.

مایکل براون در شهر فرگوسن ایالت میزوری، اریک گارنر در نیویورک و والتر اسکات در شهر چارلزتون شمالی ایالت کارولینای جنوبی از جمله سیاه‌پوستانی بودند که در ماه‌های گذشته به دست ماموران پلیس کشته شدند.

استقرار نیروهای گارد ملی روبروی ساختمان شهرداری بالتیمور (8 اردیبهشت 94، عکس از AFP)

 

م ع/م ح


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku