News   /   مصاحبه

فرمانده نیرو دریایی سپاه: نماد قدرت ارتش امریکا در رزمایش غرق شد

انفجار ماکت ناو هواپیمابر امریکا در نهمین رزمایش پیامبر اعظم (ص) در تنگه هرمز، 6 اسفند 1393 (عکس از خبرگزاری تسنیم)

دریادار پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصاحبه با پرس تی‌وی به ارائه توضیحات در مورد اهمیت رزمایش بزرگ جاری در تنگه هرمز پرداخت.

آنچه در زیر می‌آید برگردانی از این مصاحبه است.

پرس تی‌وی: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گذشته رزمایش‌های نظامی مشابهی را برگزار کرده است اما این رزمایش بسیار متمایز بوده است. تمایز این رزمایش در چیست و پیام اصلی آن برای جهان چیست؟

فدوی: امروز یکی از رزمایش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام نهمین رزمایش مشترک پیامبر اعظم (ص) انجام شد.

مسلما این رزمایش دو پیام  اساسی داشت. یکی به دشمنان ما که قطعیتی بیش از گذشته پیدا کنند که هیچگاه نمی‌توانند پیروز هیچ نبردی با مردان انقلاب اسلامی باشند و همچنین پیام به همه دوستان ما که می‌توانند با الگو برداری از توانمندی و تعریف و تئوری پردازی که سپاه انجام داده در برابر همه دشمنان هر چقدر به حسب ظاهر توانمند باشند ایستادگی کنند و در این ایستادگی پیروز میدان نبرد باشند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که امروز در رزمایش شاهد آن بودیم این است که هدفی را که رزمندگان ما برای مورد اصابت قرار دادن انواع سلاح‌های مختلف، موشک‌ها، راکت‌ها، سلاح‌های ویژه و سلاح‌هایی که از زمین، دریا و هوا به طرف این ناو شلیک می‌شد، ماکتی بود از یک ناو هواپیمابر که نماد و الگویی از توانمندی نیروی دریایی و در واقع توانمندی نظامی امریکا است.

امریکایی‌ها از اول انقلاب هم در ظاهر و هم در عمل دشمنی خود را با انقلاب اسلامی نشان دادند. مسلما این ناو هواپیمابر آن چنان آسیب پذیر است که ما در هر نبردی می‌توانیم آن را به خاک مذلت بنشانیم.

ناو هواپبمابر به گفته وزیر دفاع امریکا یکی از نقاط استراتژیک آسیب پذیری امریکاست و امریکا گفته 13 میلیارد دلار هزینه می‌کنیم و نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شناورهای تندرو می‌توانند این ناو را غرق کنند.

این به همین لحاظ است و به لحاظ گرفته شدن پیام این رزمایش و رزمایش‌های قبلی است که وزیر دفاع امریکا رسما اعلام کرد که ما استراتژی دریایی امریکا را می‌بایست در برابر این نوع رویکرد و الگو سازی جدیدی را که نیروی دریایی سپاه در طی سال‌های جنگ تا الان به نمایش گذاشته عوض کنیم.

این رزمایش که از دیروز شروع شده تا فردا ادامه دارد. فردا نیز توانمندی‌های نیروی زمینی سپاه در منطقه شرقی تنگه هرمز به مرعصه ظهور درخواهد آمد و تمرینات مختلفی را انجام خواهند داد. همچنین انواع مختلف وسایل پرنده، شناورهای بدون سرنشین و شناورهای با سرنشین تمریناتی را در منطقه تنگه هرمز برگزار خواهند کرد.

مسلما یکی از ویژگی‌های خاصی که در انتها باید به آن شاره کنم این است که این رزمایش در حساس‌ترین نقطه دنیا، منطقه تنگه هرمز، در حال برگزاریست و این منطقه مسلما تاثیرگذارترین و مهمترین نقطه جهانی به لحاظ نقشی است که انقلاب اسلامی در منطقه شمالی تنگه هرمز دارد. تامین بخش عمده ای از انرژی جهانی که همه پیشرفت‌های اقتصادی دنیا به آن وابستگی دارد از این منطقه صورت می گیرد. همه انرژی که در دنیا هست با میزان انرژی موجود در خلیج فارس قابل مقایسه نیست.

همه این انرژی در اختیار کشورهای مسلمان است و این کشورها با هم برادرند. به واسطه اسلامی بودن آنها و بزرگترین آنها یعنی جمهوری اسلامی ایران که بیش از 2500 کیلومتر در مرزهای شمالی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان حضور دارد، تاثیرگذارترین توانمندی برای امنیت جهانی به لحاظ امنیت انرژی است.

در سال‌های طولانی گذشته، امریکایی‌ها به بهانه تامین امنیت انرژی و کشتیرانی در نقاط مختلف دنیا از جمله خلیج فارس و تنگه هرمز حضور پیدا کردند ولی با استناد آمار و ارقام، امریکایی‌های باعث ناامنی بسیار وسیعی بوده‌اند.

در طول هشت سال جنگ، 580 کشتی در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفته است. صرفنظر از اینکه این کشتی‌ها توسط چه کسی مورد اصابت قرار گرفت یک آمار قابل توجه است که شش ونیم سال از شروع جنگ گذشت و 50 درصد از این تعداد کشتی مورد اصابت قرار گرفت و در یک و نیم سال آخر جنگ هم 50 درصد. این 50 درصد که در یک و نیم سال آخر جنگ مورد اصابت قرار گرفت زمانیست که امریکایی‌ها با بیش از 86 فروند ناو جنگی به بهانه تامین امنیت انرژی وارد خلیج فارس شدند.

اگر امریکایی‌ها نمی‌آمدند تعداد کشتی‌هایی که مورد اصابت قرار می‌گرفت 8 برابر کمتر بود. پس وقتی ارقام را مقایسه می‌کنیم متوجه می شویم حضور امریکایی‌ها در خلیج فارس نامنی را 8 برابر افزایش داد.

قطعا کشورهای منطقه به لحاظ توانمندی‌ها و منابع انرژی که در اختیار دارند، می‌توانند خود تامین کننده امنیت قطعی برای نرژی جهانی باشند و در راس آنها به لحاظ وضعیت خاص جغرافیایی که ایران دارد، جهموری اسلامی این توانمندی را به سرانجام خواهد رساند.

م ع / م ب


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku