News   /   Interviews   /   Editor's Choice

Bahrain's Al Khalifah puppet of Saudi regime: Analyst

This file photo taken on February 13, 2015 shows Bahraini protesters taking cover from tear gas during clashes with police following a demonstration in the village of Bilad al-Qadeem on the outskirts of the capital Manama. (Photo by AFP)

Catherine Shakdam, the director of the Shafaqna Institute for Middle Eastern Studies, believes Al Khalifah is a “puppet” of the Saudi regime, adding that it is using the same tactics employed by Saudi Arabia in order to quell pro-democracy demonstrations in Bahrain.

“I have to say beyond Al Khalifah we have to see the shadow of Saudi Arabia, because we have to remember that the very tactics, the propaganda and everything that is being used today in Bahrain is actually Saudi-made and Saudi-architected,” the analyst told Press TV in an interview on Friday.

She also noted the Al Khalifah regime is acting against its own national interest by “violently” cracking down on the Bahraini people, stating that history has proven that “democracy will win in the end against an abusive monarchy.”

Shakdam further criticized the mainstream media’s bias against Bahrain, arguing that it has portrayed the revolution in the tiny Persian Gulf kingdom as “an illegitimate move for democracy” in order to please Saudi Arabia.

She further emphasized that the Bahraini people only seek “democratic reforms,” asserting that “it is a great injustice” to hide the reality of Bahrain.

Thousands of anti-regime protesters have held demonstrations in Bahrain on an almost daily basis ever since a popular uprising began in the country in mid-February 2011.

Manama has gone to great lengths to clamp down on any sign of dissent. On March 14, 2011, troops from Saudi Arabia and the United Arab Emirates were deployed to assist Bahrain in its crackdown.

Scores of people have lost their lives and hundreds of others sustained injuries or got arrested as a result of the Al Khalifah regime’s crackdown.

Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

Press TV News Roku