سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در 5 ماه گذشته تعطیل بود

سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در 5 ماه گذشته تعطیل بوده است.

سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در 5 ماه گذشته به علت آنچه مسائل امنیتی خوانده شده، تعطیل بوده است.

به گزارش روزنامۀ یدیعوت آحارونوت، اوضاع امنیتی در مصر عامل تعطیلی سفارت تل‌آویو است و دیوید گوورین، سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره و کارمندان این سفارتخانه فعالیت دیپلماتیک خود را از اورشلیم ادامه می‌دهند.

یک مقام ارشد وزارت خارجۀ مصر می‌گوید: «رفتار اسرائیل در رابطه با تعطیلی سفارت ازنظر من عجیب و غیرقابل‌توجیه است.»

وی افزود: «اسرائیل برای بازگشت سفیر و کارمندان سفارت چند شرط گذاشت و مقام‌های امنیتی مصر نیز با جدیت این موضوع را دنبال و خود را به تحقق شروط یادشده ملزم کردند؛ اما حتی پس‌ازاین مذاکرات، سفیر هنوز برنگشته و هیچ تاریخی برای بازگشایی سفارت اعلام نشده است.»

این مقام مصری تأکید کرد قرار بود هیئت دیپلماتیک اسرائیل چند هفته پیش به قاهره بازگردد اما پس از حمله به کلیساهای قبطی از این تصمیم صرف‌نظر کرد.

وی افزود: «ما اطلاعات جدیدی دربارۀ بازگشت هیئت دیپلماتیک اسرائیل به قاهره نداریم.»

مصر و اردن تنها دولت‌های عربی هستند که با تل‌آویو روابط دیپلماتیک رسمی دارند و رژیم صهیونیستی در این کشورها سفارت دارد. بقیۀ دولت‌های عربی با رژیم اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند و تلاش می‌کنند خود را دشمن سنتی تل‌آویو و طرفدار آرمان فلسطین جلوه دهند.

بااین‌وجود طبق گزارش‌ها برخی از این دولت‌ها ازجمله عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی با تل‌آویو روابط محرمانه دارند و مخفیانه از این رژیم حمایت می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku