سخنان حسن روحانی در رادیو ایران

حسن روحانی، رئیس‌جمهور و نامزد دورۀ دوازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران

حسن روحانی، رئیس‌جمهور فعلی و نامزد دورۀ دوازدهم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، در گفتگو با رادیو ایران به تشریح مواضع اجتماعی و اقتصادی خود پرداخت.

روحانی در این گفتگوی زندۀ رادیویی با بیان اینکه در آغاز کار دولت یازدهم، اولویت‌هایی وجود داشته گفت: «مورد اول، مذاکرات هسته‌ای بود که باید با دنیا وارد گفت‌وگو می‌شدیم تا آن شرایط متوقف شود...اقدام دوم، دراین‌باره بود که در خصوص تورم افسارگسیخته تدبیری اندیشه شود و در گام سوم، کشور از رکود خارج شود. اقدام چهارم این بود که قدرت خرید مردم افزوده شود و مردم قدرت بیشتری را پیدا کنند و بالاخره در اقدام پنجم، مردم ارتباط راحت‌تری را با دنیا داشته باشند.»

روحانی افزود: «خوشبختانه در سال ۹۲ در همان ماه‌های اولیه و صد روز اول قدم‌های اولیه در تمام زمینه‌ها برداشته شد و من در آذر ۹۲ گزارشی را به اطلاع مردم رساندم. در آن زمان به توافق موقتی درزمینهٔ هسته‌ای رسیدیم که بر آن اساس تحریم‌ها افزوده نشده و در برخی موارد نیز به‌طور کامل برداشته شد و ایران به همراه شش کشور بزرگ به ادامه مذاکرات پرداخت و شرایط برای فعالیت اقتصادی آماده شد.»

«نگرانی‌های موجود برای اشتغال جوانان به‌حق است»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه نگرانی‌های موجود در مورد اشتغال جوانان را به‌حق دانست و تصریح کرد: «ما در این زمینه برنامه‌های خوبی داریم و در سال ۹۴ و ۹۵ توانستیم در سال ۳۴۵ هزار اشتغال پایدار ایجاد کنیم.»

روحانی افزود: «اولین قدم برای اشتغال افزایش سرمایه‌گذاری است. پول باید از سمت دلالی به سمت سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی برود...بلکه برای سرمایه‌گذاری نیاز به امنیت داریم و مردم باید از فردای کشور مطمئن باشند.»

افزایش درآمدهای پتروشیمی به بیش از ۵۰ میلیارد

روحانی اقتصاد را به معنای سرمایه‌گذاری، اعتبار مردم و مسیر رشد توسعه دانست و تصریح کرد: «در این چهار سال کارخانه‌های متعدد پتروشیمی افتتاح شد و محصولات پتروشیمی ۶ میلیون تن افزایش داد و پنجاه و نیم میلیارد به درآمدهای صادرات پتروشیمی اضافه گشت.»

وی خطاب به کسانی که با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی ارتباط و میانه خوبی ندارند، گفت: «بدانید تاکنون ۱۰۰ هزار شغل از طریق اینترنت به وجود آمده و روستاییان توانسته‌اند از طریق شبکه اجتماعی گردشگر جذب کرده و صنایع‌دستی خود را صادر کند در این دولت ۲۷ هزار روستا به اینترنت مجهز شده است.»

رئیس‌جمهور ایران گفت: «برای اشتغال در دو زمینه باید بیشتر کار کرد. نخست، افزایش صادرات غیرنفتی است که در این مسئله در سال‌های اخیر در حال افزایش بوده است. تصمیم ما این است که در دولت بعدی صادرات غیرنفتی را به دو برابر افزایش دهیم. امروز این صادرات حدود ۵۰ میلیارد دلار است.»

صنعت گردشگری را باید توسعه داد

روحانی با بیان اینکه «ما در پی اشتغال گسترده در کشور هستیم» یادآور شد: «برای اشتغال گسترده باید صادرات غیرنفتی را توسعه دهیم. برای این مسئله باید صنعت توریسم را توسعه داد. باید سالانه یک‌میلیون نفر بر حجم گردشگری کشور افزوده شود که این مسئله در دولت یازدهم ۱۲ درصد رشد کرده است. اگر گردشگران خارجی را جذب کنیم، مشاهده می‌کنید چقدر برای مردم شغل ایجاد شده و به اشتغال افزوده می‌شود.»

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku