اذعان وزیر سابق امور نظامی اسرائیل بهائتلاف این رژیم با داعش

تصویری برگرفته از یک برنامه که در آن موشه یعلون، وزیر سابق امور نظامی رژیم اسرائیل، در مراسمی در شمال سرزمین‌های اشغال‌شده سخن می‌گوید.

وزیر سابق امور نظامی رژیم صهیونیستی به ائتلاف اسرائیل با داعش اذعان کرده و گفته است این گروه تکفیری یک بار «به اشتباه» به این رژیم حمله، اما فوراً عذرخواهی کرده است.

رسانه‌های بین‌المللی پیش از این گزارش‌هایی دربارۀ همکاری و کمک کماندوهای اسرائیل برای نجات تروریست‌ها در سوریه منتشر کرده بودند، اما اذعان یک مقام ارشد رژیم اسرائیل به ارتباط با داعش بی‌سابقه بوده است.

موشه یعلون روز شنبه در گفت‌و‌گو با شبکۀ 10 تلویزیون اسرائیل اذعان کرد داعش یک بار در بلندی‌های «جولان» در جنوب سوریه، به اشتباه به نیروهای اسرائیلی شلیک و سپس معذرت‌خواهی کرده است.

رژیم اسرائیل پس از جنگ شش‌روزۀ سال 1967 بلندی‌های جولان را اشغال کرد.

تمرین نظامی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بلندی‌های جولان اشغالی؛ 3 اسفند 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

ناظران و تحلیلگران این اظهارات را نشانه‌ای از ائتلاف رژیم اسرائیل و داعش می‌دانند. 

گفتنی است ارتش رژیم اسرائیل جمعۀ گذشته از اصابت سه خمپاره از خاک سوریه به داخل اراضی اشغالی که از جولان شلیک شده بود، خبر داد که تلفاتی درپی نداشته است.

این در حالی است که ارتش اسرائیل روز یکشنبه (3 اردیبهشت) پادگان «نبع الفوار» ارتش سوریه را در شمال غرب ریف قنیطره هدف قرار داد که در پی آن سه سرباز سوری کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku