پیام رهبر انقلاب در پی جاری شدن سیل در شمال غرب ایران

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی

در پی جاری شدن سیل در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از ساکنان این مناطق منجر شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، با صدور پیامی ضمن تسلیت این حادثۀ مصیبت‌بار تأکید کردند وظیفۀ فوری مسئولان ذی‌ربط، کمک به آسیب‌دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب که شنبه‌شب منتشر شد به شرح زیر است:

«بسمه‌تعالی

حادثه سیل در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و اردبیل که به جان باختن تعدادی از هم‌میهنان عزیز و خسارت‌های سنگین مالی انجامید، حادثه‌ای دردناک و مصیبت‌بار است. این‌جانب با تأثر و اندوه، به داغداران و مصیبت‌زدگان عرض تسلیت و همدردی می‌کنم و صبر و آرامش قلبی آنان را از خداوند مسألت می‌نمایم و رحمت و مغفرت برای جان‌باختگان می‌طلبم. وظیفۀ فوری مسئولان ذی‌ربط، کمک به آسیب‌دیدگان و کاستن از رنج و اندوه آنان است. لازم است هیچ تأخیر و سستی در ادای این وظیفه نشود. و امیدوارم خداوند لطف و تفضل و کمک خود را شامل حال مصیبت‌دیدگان و کمک‌کاران فرماید.»

بنا بر گزارش‌ها، بارش شدید باران و جاری شدن سیل در 3 استان شمال غربی ایران 36 کشته بر جای گذاشت.

سیل در عجبشیر و آذرشهر واقع در استان آذربایجان شرقی به ترتیب ۱۶ و ۱۴ کشته بر جای گذاشت. در آذربایجان غربی نیز یک نوجوان کشته شده و در استان کردستان 4 تن در سقز و 1 تن نیز در بانه کشته شدند.

تصویری از سیل اخیر در آذربایجان شرقی

حسن محمودی اصل زاده، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی، شنبه گفت57 گروه امدادرسانی به مناطق سیل‌زدۀ استان اعزام شده‌اند اما تردد به دلیل بسته شدن راه‌های ارتباطی بسیار دشوار است.

وی افزود حدود هزار روستایی سیل‌زده اسکان داده و امدادرسانی شده‌اند و کمک‌رسانی به بیش از 8 هزار سیل‌زدۀ دیگر ادامه دارد.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku