News   /   آسيا   /   تلگرام

چین برای به دام انداختن جاسوسان خارجی تا 73 هزار دلار پاداش تعیین کرده است

تصویر آرشیوی از یک نیروی امنیتی چین

دولت چین در تلاش برای جلوگیری از هرگونه اقدام جاسوسان خارجی، پاداش نقدی برای دستگیری آنها در نظر گرفته است.

سازمان امنیت دولتی پایتخت چین اعلام کرده است برای اطلاعات مربوط به مأمورین اطلاعاتی و خبرچین‌های خارجی، از 1500 تا 73 هزار دلار پاداش خواهد داد.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، بعد از به قدرت رسیدن در سال 2013 میلادی، با در نظر گرفتن قوانین و اتخاذ تدابیر مختلف، به تلاش برای تضمین امنیت ملی چین علیه هرگونه  تهدیدهای داخلی و خارجی اقدام کرده است.

به گزارش روزنامۀ رسمی «بیجینگ دیلی»، نیاز «مبرم» بر اتخاذ تدابیر جدید علیه هرگونه جاسوسی خارجی یکی از پیامدهای جانبیِ برنامه‌های اصلاحاتی چین و تعامل بیشتر با کشورهای جهان است.

در این گزارش آمده است: «ارگان‌های اطلاعاتی خارجی و دیگر نیروهای متخاصم نیز از طریق نفوذ سیاسی، ایجاد شکاف، سرقت اسرار، توطئه‌چینی و تبانی، از این فرصت برای تخریب کشورمان استفاده کرده‌اند.»

بر اساس این گزارش، ادارۀ امنیت ملی شهر پکن، برای ترغیب و پیوستن شهروندان به تلاش‌های ضدجاسوسی و اطلاعاتی، از 10 هزار تا 500 هزار یوآن (1500 تا 73 هزار دلار) جایزه تعیین کرده است.

طبق این طرح، مبلغ نهایی پاداش با توجه به میزان ارزش اطلاعات تعیین خواهد شد و شهروندان می‌توانند برای دادن گزارش و یا هرگونه اطلاعات دربارۀ جاسوسی با خط تلفن اضطراری تماس بگیرند، نامه ارسال کنند و یا شخصاً در دفتر مربوطه حاضر شوند.

در این برنامه برای کشف تجهیزات و امکانات جاسوسی ازجمله وسایل ضبط و مراقبتی پاداش‌های بالا در نظر گرفته شده است.

چین همچنین هشدار داده است افرادی که از تدابیر جدید بهره‌برداری و سوءاستفاده کنند، بازخواست خواهند شد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku